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A Multi-Fidelity Workflow to Derive Physics-Based Conceptual Design Methods

Böhnke, Daniel (2015) A Multi-Fidelity Workflow to Derive Physics-Based Conceptual Design Methods. Dissertation, Technische Universität Hamburg-Harburg.

[img] PDF (Dissertation D. Böhnke)
3MB

Kurzfassung

The present study developed a multi-fidelity workflow to derive physics-based conceptual design methods from models of higher-fidelity usually employed during preliminary aircraft design. The multi-fidelity workflow consists of a design of experiments, a multi-fidelity loop, and symbolic regression as surrogate modeling technique. Results are presented for conventional and unconventional aircraft configurations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/97905/
Dokumentart:Hochschulschrift (Dissertation)
Titel:A Multi-Fidelity Workflow to Derive Physics-Based Conceptual Design Methods
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Böhnke, DanielDaniel.Boehnke (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:Forschungsbericht 2015-09
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Seitenanzahl:205
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Multi-Fidelity, CPACS, Aircraft design
Institution:Technische Universität Hamburg-Harburg
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme > Integrierter Luftfahrzeugentwurf
Hinterlegt von: Böhnke, Daniel
Hinterlegt am:24 Aug 2015 14:15
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:54

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