Böhnke, Daniel (2015) A Multi-Fidelity Workflow to Derive Physics-Based Conceptual Design Methods. Dissertation, Technische Universität Hamburg-Harburg.
PDF (Dissertation D. Böhnke)
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Kurzfassung
The present study developed a multi-fidelity workflow to derive physics-based conceptual design methods from models of higher-fidelity usually employed during preliminary aircraft design. The multi-fidelity workflow consists of a design of experiments, a multi-fidelity loop, and symbolic regression as surrogate modeling technique. Results are presented for conventional and unconventional aircraft configurations.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/97905/ | ||||||||
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Dokumentart: | Hochschulschrift (Dissertation) | ||||||||
Titel: | A Multi-Fidelity Workflow to Derive Physics-Based Conceptual Design Methods | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2015 | ||||||||
Erschienen in: | Forschungsbericht 2015-09 | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||
Seitenanzahl: | 205 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Multi-Fidelity, CPACS, Aircraft design | ||||||||
Institution: | Technische Universität Hamburg-Harburg | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Simulation und Validierung (alt) | ||||||||
Standort: | Hamburg | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Lufttransportsysteme > Integrierter Luftfahrzeugentwurf | ||||||||
Hinterlegt von: | Böhnke, Daniel | ||||||||
Hinterlegt am: | 24 Aug 2015 14:15 | ||||||||
Letzte Änderung: | 31 Jul 2019 19:54 |
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