elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Queuing model of a traffic bottleneck with bimodal arrival rate

Wölki, Marko (2015) Queuing model of a traffic bottleneck with bimodal arrival rate. International Journal of Modern Physics B, 29, Seiten 1541001-1. World Scientific Publishing Co. doi: 10.1142/S0217979215410015. ISSN 0217-9792.

[img] PDF
529kB

Offizielle URL: http://www.worldscientific.com/doi/pdf/10.1142/S0217979215410015?src=recsys

Kurzfassung

This paper revisits the problem of tuning the density in a traffic bottleneck by reduction of the arrival rate when the queue length exceeds a certain threshold, studied recently for variants of totally asymmetric simple exclusion process (TASEP) and Burgers equation. In the present approach, a simple finite queuing system is considered and its contrasting “phase diagram” is derived. One can observe one jammed region, one low-density region and one region where the queue length is equilibrated around the threshold. Despite the simplicity of the model the physics is in accordance with the previous approach: The density is tuned at the threshold if the exit rate lies in between the two arrival rates.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/97460/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Queuing model of a traffic bottleneck with bimodal arrival rate
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wölki, MarkoMarko.Woelki (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:International Journal of Modern Physics B
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:29
DOI:10.1142/S0217979215410015
Seitenbereich:Seiten 1541001-1
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
KANIADAKIS,, G.Politecnico di TorinoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
SCARFONE, A. M.Politecnico di TorinoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:World Scientific Publishing Co
ISSN:0217-9792
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Queuing theory, traffic flow, TASEP
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - I.MoVe (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrsmanagement
Hinterlegt von: Wölki, Marko
Hinterlegt am:14 Okt 2015 15:47
Letzte Änderung:20 Nov 2023 14:25

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.