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Experimental Evidence of Near-Wall Reverse Flow Events in a Zero Pressure Gradient Turbulent Boundary Layer

Willert, Christian (2015) Experimental Evidence of Near-Wall Reverse Flow Events in a Zero Pressure Gradient Turbulent Boundary Layer. Cornell University Library. [sonstige Veröffentlichung]

[img] PDF (arXiv Submission)
1MB

Offizielle URL: http://arxiv.org/abs/1507.00609

Kurzfassung

This study reports on experimentally observed near-wall reverse flow events in a fully developed flat plate boundary layer at zero pressure gradient with Reynolds numbers between Re\tau = 1000 and Re\tau = 2700. The reverse flow events are captured using high magnification particle image velocimetry sequences with record lengths varying from 50,000 to 126,000 samples. Time resolved particle image sequences allow singular reverse flow events to be followed over several time steps whereas long records of nearly statistically independent samples provide a variety of single snapshots at a higher spatial resolution. The probability of occurrence lies in the range of 0.01% to 0.1% which matches predictions made with direct numerical simulations (DNS). The self-similar size of the reverse flow bubble is about 30-50 wall units in length and 5 wall units in height which also agrees well to DNS data provided by Lenaers et al. (Phys.Fluids 24:035110 (2012)).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/97112/
Dokumentart:sonstige Veröffentlichung
Titel:Experimental Evidence of Near-Wall Reverse Flow Events in a Zero Pressure Gradient Turbulent Boundary Layer
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Willert, Christianchris.willert (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 Juli 2015
Erschienen in:arXiv
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Seitenanzahl:8
Verlag:Cornell University Library
Name der Reihe:physics.flu-dyn
Status:veröffentlicht
Stichwörter:particle image velocimetry, turbulence statistics, boundary layer, flow reversal, wall shear stress, PIV, visualization, near-wall turbulence
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebssysteme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Engine Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk und Validierungsmethoden (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksmesstechnik
Hinterlegt von: Willert, Dr.phil. Christian
Hinterlegt am:16 Jul 2015 10:07
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:53

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