elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Metropolis: Relating Airspace Structure and Capacity for Extreme Traffic Densities

Sunil, Emmanuel und Hoekstra, Jacco und Ellerbroek, Joost und Bussink, Frank und Nieuwenhuisen, Dennis und Vidosavljevic, Andrija und Kern, Stefan (2015) Metropolis: Relating Airspace Structure and Capacity for Extreme Traffic Densities. USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminars, 2015-06-23 - 2015-06-26, Lissabon.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Personal and unmanned aerial vehicles have received increasing media attention over the last decade. As a result of the growing excitement for these two aircraft types, many within and outside the aerospace industry envision a future in which large numbers of small aircraft fly over urban areas. With this vision for the future, the question arises what would be required, in terms of airspace organization, to make this feasible, or indeed, if it will be possible at all. In this context, the Metropolis project aims to investigate the influence of airspace structure on capacity, complexity, safety, and efficiency for high-density airspace. To this end, four airspace concepts, ranging from a decentralized direct routing concept, to a highly structured tube network using 4D trajectory-based operations, have been considered. The four concepts were compared by means of large-scale simulation experiments, for multiple scenarios that are extreme when compared to current air traffic densities. This paper presents an overview of the Metropolis project with a focus on the project objectives, design and implementation of airspace concepts, and preliminary simulation results.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/96505/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Metropolis: Relating Airspace Structure and Capacity for Extreme Traffic Densities
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sunil, EmmanuelTU DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hoekstra, JaccoTU DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ellerbroek, JoostTU DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bussink, FrankNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nieuwenhuisen, DennisNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vidosavljevic, AndrijaENACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kern, StefanStefan.Kern (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:airspace structure, urban airspace design, air traffic control, free flight, 4D trajectory based operations, Personal Aerial Vehicles (PAVs), Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
Veranstaltungstitel:USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminars
Veranstaltungsort:Lissabon
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:23 Juni 2015
Veranstaltungsende:26 Juni 2015
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportkonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Luftverkehrssysteme
Hinterlegt von: Kern, Stefan
Hinterlegt am:02 Jul 2015 15:20
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:02

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.