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Traffic safety versus traffic flow on freeways – an empirical analysis

Bieker, Laura und Biemann, Ronny und Hoffmann, Ragna und Junghans, Marek und Toledo, Tomer und Wagner, Peter (2014) Traffic safety versus traffic flow on freeways – an empirical analysis. 27th ICTCT Workshop, 16,-17. Okt. 2014, Karlsruhe, Deutschland.

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Kurzfassung

For freeways, there is a well-known relationship between traffic flow and traffic safety. Roughly independent of the geographical location, traffic is fairly safe (measured in accidents per million miles) for intermediate traffic flows, while it is getting worse for very small or very high traffic flows close to congestion. Furthermore, the very nature of the accident type changes with traffic flow: while the peak at small traffic flow is due to accidents with one or with two vehicles, the peak at large traffic flow is from accidents where almost always two vehicles are involved. Being known for a very long time (already in 1937 the work of Veh [3] demonstrates a weak relationship), there seems to be little effort required to find this effect also in surrogate safety measures (SSM). This will be dealt with in the paper. By analysing single vehicle data from a German freeway, some of the commonly used SSMs will be computed and their distribution analysed. Not surprisingly, these distributions seem to belong to the family of Generalized Extreme Value (GEV) type. Furthermore, by analysing the number of critical situations defined as the 97%-percentile of the corresponding distribution, at least the peak at small traffic flows can be reproduced with the SSM’s analysed so far.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/94421/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Traffic safety versus traffic flow on freeways – an empirical analysis
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bieker, Lauralaura.bieker (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7404-4861NICHT SPEZIFIZIERT
Biemann, Ronnyronny.biemann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hoffmann, Ragnaragna.hoffmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6607-5406NICHT SPEZIFIZIERT
Junghans, Marekmarek.junghans (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Toledo, TomerTechnion, ILNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, Peterpeter.wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 Oktober 2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:DRAC, traffic conflict technique, surrogate safety measures
Veranstaltungstitel:27th ICTCT Workshop
Veranstaltungsort:Karlsruhe, Deutschland
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsdatum:16,-17. Okt. 2014
Veranstalter :Factum OHG
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - MM2M - Mobilitätsmanagement für Morgen (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrsmanagement
Hinterlegt von: Junghans, Marek
Hinterlegt am:21 Jan 2015 14:44
Letzte Änderung:29 Mär 2023 00:22

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