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Longitudinal Manoeuvre Load Control of a Flexible Large-Scale Aircraft

Burlion, Laurent und Poussot-Vassal, Charles und Vuillemin, Pierre und Leitner, Martin und Kier, Thiemo (2014) Longitudinal Manoeuvre Load Control of a Flexible Large-Scale Aircraft. In: Proceedings of the 19th IFAC World Congress, Seiten 3413-3418. 19th World Congress of the International Federation of Automatic Control, 24.-29. Aug. 2014, Cape Town, South Africa. doi: 10.3182/20140824-6-ZA-1003.01588. ISSN 1474-6670.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.3182/20140824-6-ZA-1003.01588

Kurzfassung

This paper discusses the design and validation of an integrated long range flexible aircraft load controller, at a single flight/mass configuration. The contributions of the paper are in twofold: (i) first, a very recent frequency-limited model approximation technique is used to reduce the large-scale aeroservoelastic aircraft model over a finite frequency support while guaranteeing optimal mismatch error, secondly, (ii) a structured controller is designed using an H1-objective and coupled with an output saturation strategy to achieve flight performance and load clearance, i.e. wing root bending moment saturation. The entire procedure - i.e. approximation and control - is finally assessed on the high fidelity large-scale aircraft model, illustrating the effectiveness of the procedure on a complex model, used in the industrial context in the control laws validation process.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/92210/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Longitudinal Manoeuvre Load Control of a Flexible Large-Scale Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Burlion, LaurentONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Poussot-Vassal, CharlesONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vuillemin, PierreONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Leitner, Martinmartin.leitner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kier, ThiemoThiemo.Kier (at) DLR.dehttps://orcid.org/0000-0002-6210-6295NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:Proceedings of the 19th IFAC World Congress
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.3182/20140824-6-ZA-1003.01588
Seitenbereich:Seiten 3413-3418
Name der Reihe:IFAC Proceedings Volumes (IFAC-PapersOnline)
ISSN:1474-6670
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Guidance, navigation and control of vehicles; Control of systems in vehicles; Modeling and simulation of transportation systems
Veranstaltungstitel:19th World Congress of the International Federation of Automatic Control
Veranstaltungsort:Cape Town, South Africa
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:24.-29. Aug. 2014
Veranstalter :International Federation of Automatic Control (IFAC)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Kier, Thiemo
Hinterlegt am:20 Nov 2014 09:59
Letzte Änderung:10 Jul 2023 13:49

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