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A fault diagnosis based reconfigurable longitudinal control system for managing loss of air data sensors for a civil aircraft

Varga, Andreas und Ossmann, Daniel und Joos, Hans-Dieter (2014) A fault diagnosis based reconfigurable longitudinal control system for managing loss of air data sensors for a civil aircraft. 19th World Congress of the International Federation of Automatic Control, 2014-08-24 - 2014-08-29, Cape Town, South Africa. doi: 10.3182/20140824-6-ZA-1003.00672. ISSN 1474-6670.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.3182/20140824-6-ZA-1003.00672

Kurzfassung

An integrated fault diagnosis based fault tolerant longitudinal control system architecture is proposed for civil aircraft which can accommodate partial or total losses of angle of attack and/or calibrated airspeed sensors. A triplex sensor redundancy is assumed for the normal operation of the aircraft using a gain scheduled longitudinal normal control law. The fault isolation functionality is provided by a bank of 6 fault detection filters, which individually monitor each of the 6 sensors using robust low order LPV residual generators. In the case of losses of up to 5 sensors, a fault estimation technique based on LPV estimators can be employed to reconstruct the missing sensor information necessary for gain scheduling. In the worst case of a total failure of all 6 sensors, a robust constant longitudinal control law is employed which ensures a basic longitudinal control performance. The proposed control architecture fulfils the basic requirements formulated in the Benchmark Problem in the RECONFIGURE project.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/92158/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A fault diagnosis based reconfigurable longitudinal control system for managing loss of air data sensors for a civil aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Varga, AndreasAndreas.Varga (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ossmann, Danieldaniel.ossmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Joos, Hans-DieterDieter.Joos (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.3182/20140824-6-ZA-1003.00672
Seitenbereich:Seiten 3489-3496
Name der Reihe:IFAC Proceedings Volumes (IFAC-PapersOnline)
ISSN:1474-6670
Status:veröffentlicht
Stichwörter:fault tolerant control, fault detection and diagnosis, robust controller tuning, optimization-based design
Veranstaltungstitel:19th World Congress of the International Federation of Automatic Control
Veranstaltungsort:Cape Town, South Africa
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 August 2014
Veranstaltungsende:29 August 2014
Veranstalter :International Federation of Automatic Control (IFAC)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Varga, Dr.-Ing. Andreas
Hinterlegt am:19 Nov 2014 10:15
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:57

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