elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Which factors drive successful BCI skill lerning?

Mühl, Christian und Scherer, Reinhold und Lécuyer, Anatole und Perronnet, Lorraine und Grosse-Wentrup, Moritz und Lotte, Fabien (2014) Which factors drive successful BCI skill lerning? 6th International Brain-Computer Interface Conference, 2014-09-16 - 2014-09-19, Graz, Österreich. (nicht veröffentlicht)

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Brain-Computer Interfaces (BCI), although very promising, suffer from a poor reliability [1]. Rather than improving brain signal processing alone, an interesting research direction is to guide users to learn BCI control mastery. Thus, we present here a set of motivational and cognitive factors which could influence the learning process, and which should be considered to improve the global performance of BCI users. We based our study on Keller’s integrative theory of motivation, volition, and performance, which combines motivational (affective) and cognitive factors, to explain what makes human users learn and perform efficiently, irrespectively of the task [2]. These factors can guide the creation of learning environments, such as BCI training protocols. According to the theory, the optimization of motivational factors - Attention (triggering a person’s curiosity), Relevance (the compliance with a person’s motives or values), Confidence (the expectancy for success), and Satisfaction (by intrinsic and extrinsic rewards) - leads to more user efforts and thereby a better performance. Additionally, considering the cognitive factors - the limited user working memory (requiring to minimize the amount of skill-unrelated information), the way information is actively processed by him/her (requiring to make relevant information salient) and the existing knowledge in his/her long-term memory (requiring to relate the to-be-learned skill to existing knowledge) - leads to a more efficient skill acquisition.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/92024/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Which factors drive successful BCI skill lerning?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Mühl, Christianchristian.muehl (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Scherer, ReinholdNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lécuyer, AnatoleNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Perronnet, LorraineNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Grosse-Wentrup, MoritzNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lotte, FabienNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:nicht veröffentlicht
Stichwörter:Brain-Computer Interfaces, Cognitive/Affective Factors of Learning and Performance, Instructional Design
Veranstaltungstitel:6th International Brain-Computer Interface Conference
Veranstaltungsort:Graz, Österreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 September 2014
Veranstaltungsende:19 September 2014
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Luft- und Raumfahrtmedizin > Flugphysiologie
Hinterlegt von: Martin, Sophie
Hinterlegt am:18 Nov 2014 12:35
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:57

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.