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AIRBUS A350 XWB GVT: State-of-the-Art Techniques to Perform a Faster and Better GVT Campaign

Lubrina, Pascal und Giclais, Stéphane und Stéphan, Cyrille und Böswald, Marc und Govers, Yves und Botargues, Nicolas (2014) AIRBUS A350 XWB GVT: State-of-the-Art Techniques to Perform a Faster and Better GVT Campaign. In: Topics in Modal Analysis II Conference Proceedings of the Society for Experimental Mechanics Series, 8. Springer International Publishing. Seiten 243-256. ISBN 978-3-319-04773-7. ISSN 2191-5644.

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Kurzfassung

In April and May 2013, the ONERA-DLR specialized team has performed the GVT (Ground Vibration Testing) campaigns of the new composite design AIRBUS A350 XWB. The first GVT was performed on the first aircraft prototype with duration of nine measurement days. Another GVT was performed within two measurement days on the third prototype with focus on the nose landing gear dynamics. The very short time devoted to those test campaigns, imposed by a strict and busy planning from AIRBUS A350 XWB FAL (Final Assembly Line), required to adapt test techniques and methods and an optimized workflow to meet the challenging test requirements. A strong synergy between AIRBUS, ONERA and DLR teams allowed performing the shortest GVT campaign on a long range aircraft never before realized. The test program involved mixing PSM (Phase Separation Methods) and PRM (Phase Resonance Methods), addressing nonlinear behaviours. Due to novel database systems, the most complete modal model database ever delivered was obtained. This paper is devoted to describe the processes followed and the methods used in this particularly hard context and how those contributed to the successful achievement of this demanding test campaign.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/91575/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:AIRBUS A350 XWB GVT: State-of-the-Art Techniques to Perform a Faster and Better GVT Campaign
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lubrina, PascalONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Giclais, StéphaneONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stéphan, CyrilleONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Böswald, Marcmarc.boeswald (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Govers, Yvesyves.govers (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Botargues, NicolasAIRBUS Operation SAS – EGLAVNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:Topics in Modal Analysis II
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:8
Seitenbereich:Seiten 243-256
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Conference Proceedings of the Society for Experimental Mechanics Series
ISSN:2191-5644
ISBN:978-3-319-04773-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ground vibration testing, structural nonlinearities, modal identification, phase separation method, phase resonance method
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:keine Zuordnung
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):keine Zuordnung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Strukturdynamik und aeroelastische Systemidentifikation
Hinterlegt von: Grischke, Birgid
Hinterlegt am:23 Dez 2014 14:56
Letzte Änderung:23 Dez 2014 14:56

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