elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Ultra-High-Speed Passenger Train (NGT HST): Conceptual Design of an Innovative Station

Winter, Joachim und Kalatz, Christopher (2014) Ultra-High-Speed Passenger Train (NGT HST): Conceptual Design of an Innovative Station. In: Proceedings of the Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 104, Paper 202. Civil-Comp Press. Railways 2014 The Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 2014-04-08 - 2014-04-11, Ajaccio, Corsica, France. ISBN 978-1-905088-59-1. ISSN 1759-3433.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
756kB
[img] Anderes (.pptx, PowerPoint Präsentation, wie vorgetragen) - Nur DLR-intern zugänglich
4MB

Offizielle URL: http://www.civil-comp.com/conf/railways2014.htm

Kurzfassung

This paper is intended as a scientific contribution to the systematic consideration of the variety of interfaces of a rail vehicle with the infrastructural train station environment. In particular, the innovative multiple-unit motor-coach train concept of the ultra-high speed version of the Next Generation Train (NGT) with its low floor and walk-through double deck single cars provides an almost 85% higher passenger capacity compared to the current most modern high speed train of the Deutsche Bahn AG, the ICE 3. The step free horizontal division of the classes on the train means that in a ten car half-train consisting of two end and eight middle cars for passengers, a total of approximately 800 passengers can be transported. This high passenger number of 1,600 for a full train places completely new requirements on the design and layout of the station platforms and as a consequence also the train stations themselves. Today’s train station designs are not of adequate size for such large passenger flows. Hence, taking into account existing rules and regulations, a new train station concept is being developed for the NGT ultra-high speed train.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/90436/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Ultra-High-Speed Passenger Train (NGT HST): Conceptual Design of an Innovative Station
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Winter, Joachimjoachim.winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kalatz, Christopherchristopher.kalatz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9716-5773NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:10 April 2014
Erschienen in:Proceedings of the Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:104
Seitenbereich:Paper 202
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Civil-Comp Press
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-59-1
Status:veröffentlicht
Stichwörter:next generation train, NGT, railway infrastructure, train station concept, high speed train, HST, double decker train, platform, passenger, mega-city, urban, interurban, electromobility
Veranstaltungstitel:Railways 2014 The Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Veranstaltungsort:Ajaccio, Corsica, France
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 April 2014
Veranstaltungsende:11 April 2014
Veranstalter :Civil-Comp Press
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Kalatz, Dipl.-Ing. Christopher
Hinterlegt am:17 Okt 2014 14:15
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:56

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.