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The NATO STO AVT-201 Task Group on Extended Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air Vehicles: Summary, Conclusions and Lessons Learned

Jirasek, Adam und Cummings, Russel M. und Schütte, Andreas und Huber, Kerstin Claudie (2014) The NATO STO AVT-201 Task Group on Extended Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air Vehicles: Summary, Conclusions and Lessons Learned. In: 32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference (2394). American Institute of Aeronautics and Astronautics. 32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference, Atlanta, GA, USA, 2014-06-16 - 2014-06-20, Atlanta, GA, USA. doi: 10.2514/6.2014-2394.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/6.2014-2394

Kurzfassung

This article presents cross-comparisons of the results obtained within the NATO STO AVT-201 Extended Assessment of Reliable Stability & Control Prediction Method for NATO Air and Sea Vehicles Task Group. The results of five participating organizations and six different CFD solvers are compared to the available wind tunnel data from the DNW-NWB wind tunnel obtained at low Mach number, for both static and dynamic cases. The comparisons help to find commonalities and disparities in the CFD predictions of the aerodynamics of a generic UCAV, SACCON, and point to areas where CFD is challenged by non-linear aerodynamics ow prediction. These comparisons help to show where the modeling and simulation of novel aircraft platforms in the earliest stages of design development can contribute to a more successful design process by determining diffcult non-linear aerodynamics and helping to change the design prior to the later stages of the design process.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/90263/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:DOI: 10.2514/6.2014-2394
Titel:The NATO STO AVT-201 Task Group on Extended Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air Vehicles: Summary, Conclusions and Lessons Learned
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jirasek, AdamFOI, SchwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cummings, Russel M.russ.cummings (at) usafa.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schütte, Andreasandreas.schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Huber, Kerstin Claudiekerstin.huber (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2014
Erschienen in:32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2014-2394
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics
Name der Reihe:AIAA Paper 2014-2394
Status:veröffentlicht
Stichwörter:NATO, STO, AVT, UCAV, vortical flow, CFD, Experiment, wind tunnel, Stability and Control, Validation
Veranstaltungstitel:32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference, Atlanta, GA, USA
Veranstaltungsort:Atlanta, GA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 Juni 2014
Veranstaltungsende:20 Juni 2014
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Schütte, Andreas
Hinterlegt am:03 Sep 2014 14:52
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:56

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