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Optimizing battery sizes of plug-in hybrid and extended range electric vehicles for different user types

Redelbach, Martin und Özdemir, Enver Doruk und Friedrich, Horst E. (2014) Optimizing battery sizes of plug-in hybrid and extended range electric vehicles for different user types. Energy Policy, 73, Seiten 158-168. Elsevier. doi: 10.1016/j.enpol.2014.05.052. ISSN 0301-4215.

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Offizielle URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S030142151400367X

Kurzfassung

There are ambitious greenhouse gas emissions (GHG) targets for the manufacturers of light duty vehicles. To reduce the GHG emissions, plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) and extended range electric vehicle (EREV) are promising powertrain technologies. However, the battery is still a very critical component due to the high production cost and heavy weight. This paper introduces a holistic approach for the optimization of the battery size of PHEVs and EREVs under German market conditions. The assessment focuses on the heterogeneity across drivers, by analyzing the impact of different driving profiles on the optimal battery setup from total cost of ownership (TCO) perspective. The results show that the battery size has a significant effect on the TCO. For an average German driver (15,000 km/a), battery capacities of 4 kWh (PHEV) and 6 kWh (EREV) are cost optimal in 2020. However, these values vary strongly with the driving profile of the user. Moreover, the optimal battery size is also affected by external factors, e.g. electricity and fuel prices or battery production cost. Therefore, car manufacturers should develop a modular design for their batteries, which allows adapting the storage capacity to meet the individual customer requirements instead of “one size fits all”.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/90176/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Optimizing battery sizes of plug-in hybrid and extended range electric vehicles for different user types
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Redelbach, MartinDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Özdemir, Enver Dorukdoruk.oezdemir (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, Horst E.horst.friedrich (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:Energy Policy
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:73
DOI:10.1016/j.enpol.2014.05.052
Seitenbereich:Seiten 158-168
Verlag:Elsevier
ISSN:0301-4215
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Electric driving range; driving profiles; total cost of ownership (TCO)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Özdemir, Doruk
Hinterlegt am:22 Sep 2014 13:30
Letzte Änderung:06 Nov 2023 14:55

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