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A Robustness-Based Design Strategy for Composite Structures

da Cunha, Fábio Ribeiro Soares und Wille, Tobias und Degenhardt, Richard und Sinapius, Michael und de Araújo, Francisco Célio und Zimmermann, Rolf (2014) A Robustness-Based Design Strategy for Composite Structures. Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 86 (4), Seiten 274-286. Emerald Group Publishing Ltd.. doi: 10.1108/AEAT-04-2013-0070. ISSN 1748-8842.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.emeraldinsight.com/1748-8842.htm

Kurzfassung

Purpose – This paper aims to present a new robustness-based design strategy for thin-walled composite structures under compressive loading, which combines strength requirements in terms of the limit and ultimate load with robustness requirements evaluated from the structural energy until collapse. Design/methodology/approach – In order to assess the structural energy, the area under the load-shortening curve between several characteristic points such as local buckling, global buckling, onset of degradation and collapse load is calculated. In this context, a geometrically nonlinear finite element analysis is carried out, in which the ply properties are selectively degraded by progressive failure. Findings – The advantage of the proposed methodology is observed by analyzing unstiffened composite plates under compressive loading, wherein the lightest plate that satisfies both strength and robustness requirements can be attained. Practical implications – As a practical implication, this methodology gives a new argument to accept the collapse load close to the ultimate load once robustness is ensured. Originality value – The structural energy is employed to investigate the robustness of thin-walled composite structures in postbuckling, and new energy-based robustness measures are proposed. In the design of composite structures, this innovative strategy might lead to a more robust design when compared to an approach that only accounts for the ultimate load.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/90100/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:A Robustness-Based Design Strategy for Composite Structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
da Cunha, Fábio Ribeiro SoaresDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wille, TobiasDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Degenhardt, RichardDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sinapius, MichaelDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
de Araújo, Francisco CélioFederal University of Ouro PretoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zimmermann, RolfDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2014
Erschienen in:Aircraft Engineering and Aerospace Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:86
DOI:10.1108/AEAT-04-2013-0070
Seitenbereich:Seiten 274-286
Verlag:Emerald Group Publishing Ltd.
ISSN:1748-8842
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Structural robustness, Structural reliability, Thin-walled composite structures, Postbuckling
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen und Werkstoffe (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Strukturmechanik
Hinterlegt von: Degenhardt, Prof. Dr. Richard
Hinterlegt am:11 Aug 2014 08:19
Letzte Änderung:23 Jul 2022 13:43

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