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Numerical and Experimental Realization of an Infinite-Swept-Wing Boundary-Layer Flow in a Wind Tunnel

Hanifi, Ardeshir und Hein, Stefan und Romano, D. G. und Minervino, M. und Würz, W. und Borodulin, V. I. und Ivanov, A. V. und Kachanov, Y. S. (2014) Numerical and Experimental Realization of an Infinite-Swept-Wing Boundary-Layer Flow in a Wind Tunnel. 17th International Conference on the Methods of Aerophysical Research, 2014-06-30 - 2014-07-06, Novosibirsk, Russia. ISBN 978-5-9905592-8-8.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://conf.nsc.ru/icmar2014

Kurzfassung

Transition to turbulence in boundary layer flows is a process involving several steps: receptivity to ambient disturbances, linear and non-linear disturbance growth, non-linear breakdown and turbulent spot or wedge formation and growth, and finally the establishment of the fully turbulent boundary layer. Ambient disturbances may be in the form of free stream turbulence or sound, but also vibrations of the surface as well as surface roughness may have a distinct role in setting up the initial conditions for further disturbance development. The details of the transition process depend on if the base flow is two- or three- dimensional, whether the flow is subjected to a pressure gradient (favorable or adverse) or not, and if the surface has a curvature (convex or concave) or is flat. Although many steps in the process of these different cases are fairly well understood, the receptivity is in all cases the least researched as well as least understood mechanism, despite the fact that it defines the starting point for the further development of the disturbance field.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89751/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Numerical and Experimental Realization of an Infinite-Swept-Wing Boundary-Layer Flow in a Wind Tunnel
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hanifi, ArdeshirSwedish Defence Research Agency, FOI, SE-164 90, Stockholm, SwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hein, Stefanstefan.hein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Romano, D. G.4Piaggio Aero Industries S.p.A., 34, Via Campi Flegrei, 80078 Pozzuoli (NA), ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Minervino, M.Piaggio Aero Industries S.p.A., 34, Via Campi Flegrei, 80078 Pozzuoli (NA), ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Würz, W.Institut für Aerodynamik u. Gasdynamik, D-70550 Stuttgart, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Borodulin, V. I.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ivanov, A. V.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kachanov, Y. S.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-8
Name der Reihe:Conference Proceedings online
ISBN:978-5-9905592-8-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:laminar-turbulent transition, subsonic, swept-wing, receptivity
Veranstaltungstitel:17th International Conference on the Methods of Aerophysical Research
Veranstaltungsort:Novosibirsk, Russia
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:30 Juni 2014
Veranstaltungsende:6 Juli 2014
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Hein, Dr.-Ing. Stefan
Hinterlegt am:17 Dez 2014 14:58
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:55

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