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Airfoil Stall Simulations with Algebraic Delayed DES and Physically Based Synthetic Turbulence for RANS-LES Transition

François, Daniela G. und Radespiel, Rolf und Probst, Axel (2014) Airfoil Stall Simulations with Algebraic Delayed DES and Physically Based Synthetic Turbulence for RANS-LES Transition. American Institute of Aeronautics and Astronautics. AIAA Aviation and Aeronautics Forum and Exposition (AVIATION 2014), 2014-06-16 - 2014-06-20, Atlanta, GA, USA. doi: 10.2514/6.2014-2574.

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Offizielle URL: http://arc.aiaa.org | DOI: 10.2514/6.2014-2574

Kurzfassung

For accurate computations of massively separated flows, a variety of Detached Eddy Simulation (DES) approaches have been recently developed. The Algebraic Delayed Detached Eddy Simulation (ADDES) proved to be an efficient approach in performing a reliable switch between RANS and LES regions, thus avoiding Modeled Stress Depletion (MSD). Nevertheless, as with other embedded LES approaches, it requires a large adaptation distance until LES regenerates the physically expected turbulence content, downstream of the RANS-LES interface. In order to shorten this grey area of the embedded LES approaches, a flexible synthetic turbulence generator that can provide a physically realistic velocity field of fluctuations is further developed and applied. The implementation is first tested in a flat plate boundary layer and then for the HGR-01 airfoil at high angles of attack where is validated against experimental data. Results have shown that, applying synthetic turbulence, the generation of turbulent content is effectively accelerated and the resolved turbulence shows good agreement with PIV data. In addition, visualizations and spectral analysis display the physical behavior of turbulence in the LES region.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89376/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:AIAA 2014-2574, 32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference, DOI: 10.2514/6.2014-2574
Titel:Airfoil Stall Simulations with Algebraic Delayed DES and Physically Based Synthetic Turbulence for RANS-LES Transition
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
François, Daniela G.Technische Universität Braunschweig, Institut für StrömungsmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTechnische Universität Braunschweig, Institut für StrömungsmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Probst, Axelaxel.probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:2574
DOI:10.2514/6.2014-2574
Seitenbereich:Seiten 1-16
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics
Name der Reihe:Conference Proceedings online
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airfoil Stall Simulations, Algebraic Delayed DES, RANS-LES, Modeled Stress Depletion (MSD), flexible synthetic turbulence generator, flat plate boundary layer
Veranstaltungstitel:AIAA Aviation and Aeronautics Forum and Exposition (AVIATION 2014)
Veranstaltungsort:Atlanta, GA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 Juni 2014
Veranstaltungsende:20 Juni 2014
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:17 Jul 2014 10:07
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:55

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