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Shock Control Bump and Cruise Flap for a NLF Aerofoil

Schojda, Lukas (2014) Shock Control Bump and Cruise Flap for a NLF Aerofoil. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 224-2012 A 73. 39 S.

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Kurzfassung

Within the Smart Fixed Wing Aircraft – ITD of the Clean Sky Project a new transonic laminar aerofoil was investigated numerically respective to a possible drag reduction. These aerofoils show a strong drag rise for Off-Design Mach numbers due to increased wave drag. One possible method to reduce wave drag is the use of a shock control bump. Variations of bump position, bump height and crest positon are presented. Succesful reductions of wave drag are presented under Off-Design conditions. For those regions affected adversely by the bump a cruise flap is applied to control shock position and thus the effectiveness of the shock control bump.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89150/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Shock Control Bump and Cruise Flap for a NLF Aerofoil
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schojda, Lukaslukas.schojda (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:39
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Shock Control, Laminar Flow, Variable Camber
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:10 Jun 2014 16:50
Letzte Änderung:10 Jun 2014 16:50

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