Schojda, Lukas (2014) Shock Control Bump and Cruise Flap for a NLF Aerofoil. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 224-2012 A 73. 39 S.
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Kurzfassung
Within the Smart Fixed Wing Aircraft – ITD of the Clean Sky Project a new transonic laminar aerofoil was investigated numerically respective to a possible drag reduction. These aerofoils show a strong drag rise for Off-Design Mach numbers due to increased wave drag. One possible method to reduce wave drag is the use of a shock control bump. Variations of bump position, bump height and crest positon are presented. Succesful reductions of wave drag are presented under Off-Design conditions. For those regions affected adversely by the bump a cruise flap is applied to control shock position and thus the effectiveness of the shock control bump.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/89150/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Titel: | Shock Control Bump and Cruise Flap for a NLF Aerofoil | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2014 | ||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 39 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Shock Control, Laminar Flow, Variable Camber | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Starrflügler (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Starrflüglerforschung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugphysik (alt) | ||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen | ||||||||
Hinterlegt von: | Micknaus, Ilka | ||||||||
Hinterlegt am: | 10 Jun 2014 16:50 | ||||||||
Letzte Änderung: | 10 Jun 2014 16:50 |
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