elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Why Controllers Seldom Stick to the Book and How Their Commands are Predictable Nevertheless

Hoessl, Michael und Helmke, Hartmut und Gottstein, Jens (2014) Why Controllers Seldom Stick to the Book and How Their Commands are Predictable Nevertheless. 6th International Conference on Research in Air Transportation (ICRAT 2014), 2014-05-26 - 2014-05-29, Istanbul, Türkei.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Modern air traffic approach control often uses electronic assistance systems. Routing and sequencing suggestions are issued to support the controller. To provide these systems with data about future possible system states, the Mapped Exclusion Method (MEM) has been developed. MEM enables the prediction of a set of possible controller commands from radar data. The algorithm is rule based and uses operational knowledge of the airspace to predict future ATC commands. Using the OpenStreetMap geo-information system and the interpreted programming anguage Python, a software tool was developed which even enables ATC experts without programming knowledge to model their airport’s airspace. In combination with the author's experience as commercial airline pilot, flight tracks and controller pilot communication have been analyzed and relevant findings were implemented into functional software. For an inbound flight approximately 130 different command-value combinations are possible, from which 75% can be excluded on average, while the prediction error rate can be kept below 1%.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88889/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Why Controllers Seldom Stick to the Book and How Their Commands are Predictable Nevertheless
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hoessl, Michaelmichael.hoessl (at) ymail.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Helmke, HartmutHartmut.Helmke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1939-0200NICHT SPEZIFIZIERT
Gottstein, Jensjens.gottstein (at) yahoo.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Februar 2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Arrival Management (AMAN), Automatic Speech Recognition (ASR), Intent Prediction; Command Prediction
Veranstaltungstitel:6th International Conference on Research in Air Transportation (ICRAT 2014)
Veranstaltungsort:Istanbul, Türkei
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:26 Mai 2014
Veranstaltungsende:29 Mai 2014
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:ATM und Flugbetrieb (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Lotsenassistenz
Hinterlegt von: Diederich, Kerstin
Hinterlegt am:06 Mai 2014 15:28
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:54

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.