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The Foundation of the DLR RailwayDynamics Library: the Wheel-Rail-Contact

Heckmann, Andreas und Keck, Alexander und Kaiser, Ingo und Kurzeck, Bernhard (2014) The Foundation of the DLR RailwayDynamics Library: the Wheel-Rail-Contact. In: Proceedings of the 10th International Modelica Conference, March 10-12, 2014, Lund, Sweden, Seiten 465-475. Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet. 10th International Modelica Conference, 2014-03-10 - 2014-03-12, Lund, Sweden. doi: 10.3384/ECP14096465. ISBN 978-91-7519-380-9. ISSN 1650-3740.

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2MB

Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.3384/ECP14096465

Kurzfassung

The formulation of the wheel-rail contact is a cru- cial issue in simulations considering the running dynamics of railway vehicles. Therefore a model- ing environment that is dedicated to railway ve- hicle dynamics such as the new DLR RaiwayDy- namics Library relies on an efficient representation of the kinematics and forces or torques, respec- tively, that appear at the wheel-rail interface. A number of different formulations have been devel- oped since the underlying rolling contact problem was firstly discussed in literature in 1876. The paper overviews these wheel-rail contact formula- tions and then presents the implemented variants in detail. The DLR RailwayDynamics Library is used to model and simulate the behavior of an ex- perimental scaled M 1:5 running gear operating on the DLR roller rig. The simulations results are compared and validated with measurements.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88522/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:The Foundation of the DLR RailwayDynamics Library: the Wheel-Rail-Contact
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heckmann, Andreasandreas.heckmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3883-8653NICHT SPEZIFIZIERT
Keck, Alexanderalexander.keck (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kaiser, IngoIngo.Kaiser (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kurzeck, BernhardBernhard.Kurzeck (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:Proceedings of the 10th International Modelica Conference, March 10-12, 2014, Lund, Sweden
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.3384/ECP14096465
Seitenbereich:Seiten 465-475
Verlag:Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet
Name der Reihe:Linköping Electronic Conference Proceedings
ISSN:1650-3740
ISBN:978-91-7519-380-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:railway vehicles wheel-rail contact;ve- hicle dynamics multibody simulation
Veranstaltungstitel:10th International Modelica Conference
Veranstaltungsort:Lund, Sweden
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 März 2014
Veranstaltungsende:12 März 2014
Veranstalter :The Modelica Association
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Train II (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Heckmann, Dr.-Ing. Andreas
Hinterlegt am:15 Dez 2014 16:24
Letzte Änderung:08 Mai 2024 13:59

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