elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Prediction of Transonic Flutter Behavior of a Supercritical Airfoil Using Reduced Order Methods

Banavara, Nagaraj und Dimitrov, Diliana (2014) Prediction of Transonic Flutter Behavior of a Supercritical Airfoil Using Reduced Order Methods. In: New results in numerical and experimental fluid mechanics IX Notes on numerical fluid mechanics and multidisciplinary design, 124. Springer-Verlag. Seiten 365-373. doi: 10.1007/978-3-319-03158-3_37. ISBN 978-3-319-03158-3.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-03158-3_37

Kurzfassung

The flutter behavior of a supercritical airfoil is investigated using a panel formulation, which solves the subsonic unsteady linearized small-disturbance integral equations. Linear aerodynamic theories provide good predictions for attached moderately subsonic and supersonic flows but break down in the transonic flow conditions due to the nonlinearities inherent in unsteady transonic flow. These nonlinearities dominate the transonic flutter behavior typically resulting in the so-called transonic dip. Time-domain aeroelastic simulations involving Computational Fluid Dynamics (CFD) are computationally very expensive and are not favored when a large number of simulations are required. It is a common practice to correct the unsteady aerodynamics calculated from linear formulations to account for the flow nonlinearities associated with unsteady transonic flows. A Reduced Order Method (ROM) is presented yielding to complex-valued aerodynamic corrections for vibration modes. This ROM is used in linear frequency-domain flutter analyses.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88319/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:Contributions to the 18th STAB/DGLR Symposium, Stuttgart, Germany, 2012
Titel:Prediction of Transonic Flutter Behavior of a Supercritical Airfoil Using Reduced Order Methods
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Banavara, Nagarajnagaraj.banavara (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dimitrov, Dilianadiliana.dimitrov (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5591-2459NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2014
Erschienen in:New results in numerical and experimental fluid mechanics IX
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:124
DOI:10.1007/978-3-319-03158-3_37
Seitenbereich:Seiten 365-373
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kreplin, Hans-PeterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nitsche, WolfgangNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rist, UlrichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer-Verlag
Name der Reihe:Notes on numerical fluid mechanics and multidisciplinary design
ISBN:978-3-319-03158-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Flutter, transonic flow, Reduced order method
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulationen
Hinterlegt von: Friedewald, Diliana
Hinterlegt am:28 Jul 2014 15:31
Letzte Änderung:18 Mär 2024 11:57

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.