elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Providing real-time assistance in disaster relief by leveraging crowdsourcing power

Yang, Dingqi und Zhang, Daqing und Frank, Korbinian und Robertson, Patrick und Roddy, Mark und Jennings, Edel und Lichtenstern, Michael (2014) Providing real-time assistance in disaster relief by leveraging crowdsourcing power. Personal and Ubiquitous Computing, Seiten 1-10. Springer. doi: 10.1007/s00779-014-0758-3. ISSN 1617-4909.

[img] PDF
1MB

Offizielle URL: http://link.springer.com/article/10.1007/s00779-014-0758-3

Kurzfassung

Crowdsourcing platforms for disaster management have drawn a lot of attention in recent years due to their efficiency in disaster relief tasks, especially for disaster data collection and analysis. Although the on-site rescue staff can largely benefit from these crowdsourcing data, due to the rapidly evolving situation at the disaster site, they usually encounter various difficulties and have requests, which need to be resolved in a short time. In this paper, aiming at efficiently harnessing crowdsourcing power to provide those on-site rescue staff with real-time remote assistance, we design and develop a crowdsourcing disaster support platform by considering three unique features, viz., selecting and notifying relevant off-site users for individual request according to their expertise; providing collaborative working functionalities to off-site users; improving answer credibility via “crowd voting.” To evaluate the platform, we conducted a series of experiments with three-round user trials and also a System Usability Scale survey after each trial. The results show that the platform can effectively support on-site rescue staff by leveraging crowdsourcing power and achieve good usability.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88055/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Providing real-time assistance in disaster relief by leveraging crowdsourcing power
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Yang, DingqiDepartment of Telecommunication Network and Services, Institut Mines-TELECOM/TELECOM SudParisNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zhang, DaqingDepartment of Telecommunication Network and Services, Institut Mines-TELECOM/TELECOM SudParisNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Frank, Korbiniankorbinian.frank (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Robertson, Patrickpatrick.robertson (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Roddy, MarkTSSGNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jennings, EdelTSSGNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lichtenstern, Michaelm.lichtenstern (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2014
Erschienen in:Personal and Ubiquitous Computing
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1007/s00779-014-0758-3
Seitenbereich:Seiten 1-10
Verlag:Springer
ISSN:1617-4909
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Disaster management platform, Crowdsourcing, System Usability Scale, SUS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VABENE (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Frank, Korbinian
Hinterlegt am:10 Mär 2014 09:44
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:45

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.