elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Optimizing Running Dynamics of the DLR Next Generation Train with Mechatronic Track Guidance

Kurzeck, Bernhard und Heckmann, Andreas und Wesseler, Christoph (2012) Optimizing Running Dynamics of the DLR Next Generation Train with Mechatronic Track Guidance. SIMPACK News, Seiten 2-6. SIMPACK AG.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.simpack.com/fileadmin/simpack/doc/newsletter/2012/Dec_2012/SN-2-Dec-2012_DLR_Running_Dyn_Next_Gen_Train_Track-Guid.pdf

Kurzfassung

In the research project “Next Generation Train”, DLR is developing a concept for a double-decker high-speed train. The concept includes two-axle intermediate wagons, which have single-axle running gears with independently rotating wheels (IRW) and mechatronic trackguidance. This enables centering in the track and active radial steering for IRW pairs during curve passing. Thus, wheel wear and noise generation can be considerably reduced. SIMPACK multi-body simulations are used to verify and optimise the dynamic behaviour. The main tasks of the simulation are optimisation of the mechatronic track guidance and optimisation of the suspension parameters for high ride comfort.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/87967/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Optimizing Running Dynamics of the DLR Next Generation Train with Mechatronic Track Guidance
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kurzeck, BernhardBernhard.Kurzeck (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heckmann, AndreasAndreas.Heckmann (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wesseler, Christophchristoph.Wesseler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Dezember 2012
Erschienen in:SIMPACK News
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 2-6
Verlag:SIMPACK AG
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Next Generation Train, Mechatronische Spurführung, Simulation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Train II (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Kurzeck, Bernhard
Hinterlegt am:30 Jan 2014 15:40
Letzte Änderung:06 Sep 2019 15:29

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.