Kurzeck, Bernhard und Heckmann, Andreas und Wesseler, Christoph (2012) Optimizing Running Dynamics of the DLR Next Generation Train with Mechatronic Track Guidance. SIMPACK News, Seiten 2-6. SIMPACK AG.
Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.
Offizielle URL: http://www.simpack.com/fileadmin/simpack/doc/newsletter/2012/Dec_2012/SN-2-Dec-2012_DLR_Running_Dyn_Next_Gen_Train_Track-Guid.pdf
Kurzfassung
In the research project “Next Generation Train”, DLR is developing a concept for a double-decker high-speed train. The concept includes two-axle intermediate wagons, which have single-axle running gears with independently rotating wheels (IRW) and mechatronic trackguidance. This enables centering in the track and active radial steering for IRW pairs during curve passing. Thus, wheel wear and noise generation can be considerably reduced. SIMPACK multi-body simulations are used to verify and optimise the dynamic behaviour. The main tasks of the simulation are optimisation of the mechatronic track guidance and optimisation of the suspension parameters for high ride comfort.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/87967/ | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag | ||||||||||||||||
Titel: | Optimizing Running Dynamics of the DLR Next Generation Train with Mechatronic Track Guidance | ||||||||||||||||
Autoren: |
| ||||||||||||||||
Datum: | Dezember 2012 | ||||||||||||||||
Erschienen in: | SIMPACK News | ||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 2-6 | ||||||||||||||||
Verlag: | SIMPACK AG | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | Next Generation Train, Mechatronische Spurführung, Simulation | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Bodengebundener Verkehr (alt) | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Verkehr | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | V BF - Bodengebundene Fahrzeuge | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - Projekt Next Generation Train II (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Kurzeck, Bernhard | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 30 Jan 2014 15:40 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 06 Sep 2019 15:29 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags