elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The use of space-time constraints for the selection of discretionary activity locations

Justen, Andreas und Martínez, Francisco und Cortés, Cristián (2013) The use of space-time constraints for the selection of discretionary activity locations. Journal of Transport Geography (33), Seiten 146-152. Elsevier. doi: 10.1016/j.jtrangeo.2013.10.009. ISSN 0966-6923.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

The development of methods of studying individuals' selection of discretionary activity locations remains a challenge for empirical analysts and transport modelers. Time geography and, in particular, the concept of space-time constraints provides a useful framework for these selction processes. In this work we empirically determine space-time constraints from the Chilean household and travvel survey. Based on a specific activity pattern example, where trips are made from home to work to a discretionary activity and back home, we estimate detour factor. Detour factors describe the spatial deviations that are made from the home-work axis to conduct the discretionary activity. Using GIS we estimate potential path areas (PPAs), where discretionary activities may be located. Within the PPAs, applying a time constraint that is the maximum daily travel time refines the selection of discretionary activity locations. The thresholds of the daily travel time vary according to the PPA-size and mode combinations. We were able to reproduce between 38% and 72% of the discretionary location choices observed in the survey (according to the rigor of the constraints applied).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/87513/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:The use of space-time constraints for the selection of discretionary activity locations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Justen, AndreasInstitute of Transport ResearchNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Martínez, FranciscoUniversidad de ChileNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cortés, CristiánUniversidad de ChileNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Erschienen in:Journal of Transport Geography
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.jtrangeo.2013.10.009
Seitenbereich:Seiten 146-152
Verlag:Elsevier
ISSN:0966-6923
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Space–time constraints, Potential path area, Location choice, Discretionary activity, Detour factor
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Personenverkehr
Hinterlegt von: Hänßgen, Petra
Hinterlegt am:14 Jan 2014 09:41
Letzte Änderung:21 Nov 2023 13:11

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.