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Modelling customer choice and market development for future automotive powertrain technologies

Redelbach, Martin und Sparka, Michael und Schmid, Stephan und Friedrich, Horst (2013) Modelling customer choice and market development for future automotive powertrain technologies. EVS27 International Battery, hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Symposium, 2013-11-17 - 2013-11-20, Barcelona, Spanien. doi: 10.1109/EVS.2013.6914743.

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Kurzfassung

The paper introduces an innovative utility-based approach to model customer choice for alternative powertrain technologies within a dynamic scenario tool. The study covers a wide portfolio of different powertrain concepts from conventional combustion engines to advanced hybrid and electric cars. The assessment of their economic and technical attributes builds on a large set of vehicle simulation data and detailed cost models. In contrast to previous cost-based studies the applied methodology maps the observed diversity of user characteristics more realistically. Therefore, the driving behaviour and preferences of car buyers are analysed empirically based on major representative surveys and the resulting distribution functions are integrated in the model. After testing and validation with historic data the model is applied to the German vehicle market and a potential scenario for the prospective composition of the new passenger car fleet by 2030 is presented. The scenario simulation shows that a significant reduction of CO2 emissions is feasible especially by the introduction of plug-in hybrids and range extended electric vehicles. However, the growing technical complexity and the additional effort

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/87350/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Modelling customer choice and market development for future automotive powertrain technologies
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Redelbach, MartinDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sparka, MichaelDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schmid, StephanDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, HorstDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2013
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/EVS.2013.6914743
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Market potential, TCO, purchase and user behavior, hybrid and battery electric vehicles
Veranstaltungstitel:EVS27 International Battery, hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Symposium
Veranstaltungsort:Barcelona, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 November 2013
Veranstaltungsende:20 November 2013
Veranstalter :IEEE Power Electronics Society
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Hinterlegt von: Schuster, Kristiane Maria
Hinterlegt am:09 Jan 2014 13:38
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:53

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