elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Physically Based Rendering of the Martian Atmosphere

Collienne, Peter und Wolff, Robin und Gerndt, Andreas und Kuhlen, Torsten (2013) Physically Based Rendering of the Martian Atmosphere. In: Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR, Seiten 97-108. Shaker Verlag, Aachen. 10. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR, 2013-09-19 - 2013-09-20, Würzburg. ISBN 978-3-8440-2211-7. ISSN 0945-0807.

[img] PDF
3MB

Kurzfassung

With the introduction of complex precomputed scattering tables by Bruneton in 2008, the quality of visualizing atmospheric scattering vastly improved. The presented algorithms allowed for the rendering of complex atmospheric features such as multiple-scattering or light shafts in real-time and at interactive framerates. While their published implementation corresponding to the publication was merely a proof of concept, we present a more practical approach by applying their scattering theory to an already existing planetary rendering engine. Because the commonly used set of parameters only describes the atmosphere of the Earth, we further extend the scattering formulation to visualize the atmosphere of the planet Mars. Validating the modified scattering and resulting parameters is then done by comparison with available imagery from the Martian atmosphere.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/86477/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Physically Based Rendering of the Martian Atmosphere
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Collienne, PeterVirtual Reality Group, RWTH Aachen University, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wolff, RobinRobin.Wolff (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gerndt, Andreasandreas.gerndt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0409-8573NICHT SPEZIFIZIERT
Kuhlen, TorstenVirtual Reality Group, RWTH Aachen University, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2013
Erschienen in:Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 97-108
Verlag:Shaker Verlag, Aachen
ISSN:0945-0807
ISBN:978-3-8440-2211-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Atmosphere Rendering, Light Scattering, Mars
Veranstaltungstitel:10. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR
Veranstaltungsort:Würzburg
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:19 September 2013
Veranstaltungsende:20 September 2013
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R SY - Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Vorhaben SISTEC (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Simulations- und Softwaretechnik
Institut für Simulations- und Softwaretechnik > Software für Raumfahrtsysteme und interaktive Visualisierung
Hinterlegt von: Wolff, Dr Robin
Hinterlegt am:16 Dez 2013 10:18
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:52

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.