elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Inductive Power Supply for Heavy Rail Vehicles

Winter, Joachim und Streit, Sebastian und Pagenkopf, Johannes und Kaimer, Stefan und Seitz, Philipp und Mayer, Simon (2013) Inductive Power Supply for Heavy Rail Vehicles. In: International Electric Drives Production Conference 2013, Seiten 1-9. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). 3rd International Electric Drives Production Conference 2013, 2013-10-29 - 2013-10-30, Nürnberg. doi: 10.1109/EDPC.2013.6689749. ISBN 978-1-4799-1102-8.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
828kB

Offizielle URL: http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?tp=&arnumber=6689749&queryText%3D3rd+International+Energy+Transfer+for+Electric+Vehicles

Kurzfassung

Electrical railway systems are characterized by the energy transfer from fixed installations of the railway energy supply source to the mobile consumers. Today’s conventional versions are always characterized by contact-based energy transfer. In the following, the initial approach for a contactless energy transfer for standard gauge railway vehicles is set out. Building on the railway specific requirements of an energy transfer system, a first system draft is outlined. The feasibility for introducing such a contactless transmission system depends on the overall costs arising during the life cycle in comparison with conventional systems. For this reason, the costs of today’s installations are considered, and related pros and cons of the alternative transmission systems are discussed. In addition, the perspectives for the introduction of contactless energy transfer are evaluated.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/85598/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Inductive Power Supply for Heavy Rail Vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Winter, Joachimjoachim.winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Streit, Sebastiansebastian.streit (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pagenkopf, Johannesjohannes.pagenkopf (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6265-7348NICHT SPEZIFIZIERT
Kaimer, Stefanstefan.kaimer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Seitz, PhilippUniversität StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mayer, SimonUniversität StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:29 Oktober 2013
Erschienen in:International Electric Drives Production Conference 2013
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/EDPC.2013.6689749
Seitenbereich:Seiten 1-9
Verlag:Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
Name der Reihe:IEEE Conference Publications / Electric Drives Production Conference
ISBN:978-1-4799-1102-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:catenary-free, contactless, inductive, power transmission, heavy rail, high speed, electrical multiple unit, life cycle costs, ballasted tracks, slab tracks
Veranstaltungstitel:3rd International Electric Drives Production Conference 2013
Veranstaltungsort:Nürnberg
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:29 Oktober 2013
Veranstaltungsende:30 Oktober 2013
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Train II (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Streit, Sebastian
Hinterlegt am:29 Jan 2014 14:57
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:51

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.