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Market penetration analysis of electric vehicles in the German passenger car market towards 2030

Propfe, Bernd und Kreyenberg, Danny und Schmid, Stephan und Wind, Jörg (2013) Market penetration analysis of electric vehicles in the German passenger car market towards 2030. International Journal of Hydrogen Energy, 38 (13), Seiten 5201-5208. Elsevier. doi: 10.1016/j.ijhydene.2013.02.049. ISSN 0360-3199.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360319913004151

Kurzfassung

electric powertrains, such as battery electric vehicles (BEV), plug-in hybrid electric vehicles (PHEV) and hybridized combustion engine vehicles (HEV). In this context, the German government has set the target of one million electric vehicles on the road by 2020, and six million by 2030. The goal of this paper is to identify the possible market share of electric vehicles in the German new car fleet in three scenarios in the timeframe from 2010 to 2030. The VECTOR21 vehicle technology scenario model is used to model the fleet in three scenarios. In the reference scenario with business-as-usual parameters, 189,000 electric vehicles will be sold in Germany by 2020. Scenario two with purchase price incentives from 5000 EUR, high oil prices, and low prices for hydrogen and electricity will result in 727,000 vehicles. In the last scenario with substantial OEM mark-up reductions and external conditions as in the business-as-usual scenario, 3.28 million vehicles will be sold. Analysis shows that the market success of alternative powertrain vehicles depends to a great extent on external conditions. Without purchase price incentives, rising oil prices, and low energy costs for hydrogen and electricity, alternative powertrains will not enter the market. However, OEMs could stimulate the market if they accept negative mark-ups in the first 10 years after market introduction.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/85490/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Market penetration analysis of electric vehicles in the German passenger car market towards 2030
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Propfe, Berndbernd.propfe (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kreyenberg, Dannydanny.kreyenberg (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schmid, Stephanstephan.schmid (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wind, JörgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 März 2013
Erschienen in:International Journal of Hydrogen Energy
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:38
DOI:10.1016/j.ijhydene.2013.02.049
Seitenbereich:Seiten 5201-5208
Verlag:Elsevier
ISSN:0360-3199
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Electric vehicles (EV) Fuel cell electric vehicles (FCEV) Battery electric vehicles (BEV) Plug-in hybrid electric vehicles (PHEV) Experience curve Market penetration
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:TIG Technologie, Innovation und Gesellschaft
HGF - Programmthema:Erneuerbare Energie (alt)
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E MS - Management und Systemanalyse
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):E - Systemanalyse und Technikbewertung (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Institut für Verkehrsforschung
Hinterlegt von: Kreyenberg, Danny
Hinterlegt am:09 Jan 2014 12:59
Letzte Änderung:29 Jan 2014 15:49

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