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Improving the performance of aeroacoustic measurements beneath a turbulent boundary layer in a wake flow

Haxter, Stefan und Spehr, Carsten und Hartmann, Michael und Ocker, Jörg und Tokuno, Hironori und Wickern, Gerhard (2014) Improving the performance of aeroacoustic measurements beneath a turbulent boundary layer in a wake flow. In: 20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2014 (3289), Seiten 1-18. American Institute of Aeronautics and Astronautics Inc.. 20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2014, 16. - 20. June 2014, Atlanta, Georgia, USA. doi: 10.2514/6.2014-3289. ISBN 978-162410285-1.

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2MB

Offizielle URL: https://doi.org/10.2514/6.2014-3289

Kurzfassung

Experimental measurement and subsequent numerical prediction of the excitation of at plates or car windows beneath a turbulent boundary layer have become important for the development of novel cars and airplanes. A wavenumber spectrum can be used to define the load on a plat caused by the pressure fluctuations on the surface. Wavenumber spectra from measurements are used to validate the numerical predictions of the acoustic and hydrodynamic portions of the pressure fluctuations. When measuring wavenumber spectra, the design of the experiment can have a large in fluence on the outcome. In this paper, the effects of both array design and the application of deconvolution algorithms on the experimental determination of the wavenumber-frequency spectrum are evaluated.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/85460/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:AIAA 2014-3289, 20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, DOI: 10.2514/6.2014-3289
Titel:Improving the performance of aeroacoustic measurements beneath a turbulent boundary layer in a wake flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Haxter, Stefanstefan.haxter (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9232-2802NICHT SPEZIFIZIERT
Spehr, Carstencarsten.spehr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2744-3675NICHT SPEZIFIZIERT
Hartmann, MichaelVolkswagen AG, Wolfsburg, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ocker, JörgPorsche AG, Dept. EGA3, 71287 Weissach, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tokuno, HironoriDaimler AG, D-71059 Sindelfingen, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wickern, GerhardAudi AG, D-85045, Ingolstadt, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2014
Erschienen in:20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2014-3289
Seitenbereich:Seiten 1-18
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics Inc.
Name der Reihe:Conference Proceedings online
ISBN:978-162410285-1
Status:veröffentlicht
Stichwörter:wavenumber spectrum, car side mirror, array optimization, deconvolution algorithm
Veranstaltungstitel:20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2014
Veranstaltungsort:Atlanta, Georgia, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:16. - 20. June 2014
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:17 Jul 2014 10:07
Letzte Änderung:14 Jul 2020 13:21

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