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Potential for the use of GBAS at close-by airports

Felux, Michael und Remi, Patrick und Circiu, Mihaela-Simona (2013) Potential for the use of GBAS at close-by airports. In: Proceedings of the ION GNSS+ 2013. ION GNSS+ 2013, 18.-20. Sep. 2013, Nashville, TN, USA.

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262kB

Kurzfassung

This paper presents the results of a feasibility study to use GBAS for approaches to secondary airports in the vicinity of the prime airport where the system is located. The evaluations are based on a maximum vertical error at a desired decision height (e.g. 200ft which corresponds to the CAT-I minimum) which may not be exceeded with a certain probability. This is taken as a starting point to ensure that no collisions with terrain or obstacles can occur. The tolerable vertical error is mainly determined by four parameters: the obstacle clearance surface, the total system error including navigation sensor and flight technical error, the glide path angle of the approach and the ionospheric threat model. In this paper we investigate the influence of all those parameters on the possibility to provide approaches down to the CAT-I limit at close-by airports. The main concern for such an application is the influence of possible undetected ionospheric gradients. For all other effects no significant decorrelation of errors over several kilometers which is not accounted for can be expected. Results show that such operations can be feasible at airports within about 24km of the GBAS under the German iono threat model and with an assumed glide path angle of 3°.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/84485/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Potential for the use of GBAS at close-by airports
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Felux, Michaelmichael.felux (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Remi, PatrickDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Circiu, Mihaela-SimonaMihaela-Simona.Circiu (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2013
Erschienen in:Proceedings of the ION GNSS+ 2013
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:GBAS, secondary airports, extended service volume
Veranstaltungstitel:ION GNSS+ 2013
Veranstaltungsort:Nashville, TN, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:18.-20. Sep. 2013
Veranstalter :The Institute of Navigation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:ATM und Flugbetrieb (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Felux, Michael
Hinterlegt am:07 Okt 2013 08:43
Letzte Änderung:08 Mai 2014 23:18

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