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Investigation of the Resolution Requirements for a Hybrid RANS/LES Simulation of a Multi-element Airfoil

Reuss, Silvia und Knopp, Tobias und Schwamborn, Dieter (2013) Investigation of the Resolution Requirements for a Hybrid RANS/LES Simulation of a Multi-element Airfoil. In: Notes on Numerical Fluid Mecahnics and Multidisciplinary Design Computational Flight Testing, 123. Springer-Verlag, Berlin Heidelberg. Seiten 43-57. doi: 10.1007/978-3-642-38877-4_4. ISBN 978-3-642-38876-7. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-38877-4_4

Kurzfassung

This work is dedicated to the investigation of the resolution requirements for hybrid RANS/LES simulations for aerodynamic flows at high-lift. First, results of a local DDES for a limited section of a highlift wing with deployed slats and flaps of a full-aircraft configuration are presented. Based on the resolution of this simulation the computational effort for a hybrid RANS/LES simulation of the complete high-lift wing is estimated. Since this estimate results in prohibitively high costs, the focus is shifted to the scale-resolving simulation of a quasi two-dimensional segment of a three-element wing for the further investigations. Three approaches, a zonal DDES, a global DDES and an IDDES, are presented and the last one is evaluated with respect to the resolution of the boundary layers as well as the free shear layers.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/83894/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:DOI: 10.1007/978-3-642-38877-4_4
Titel:Investigation of the Resolution Requirements for a Hybrid RANS/LES Simulation of a Multi-element Airfoil
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Reuss, Silviasilvia.reuss (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Knopp, Tobiastobias.knopp (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3161-5353NICHT SPEZIFIZIERT
Schwamborn, Dieterdieter.schwamborn (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Erschienen in:Notes on Numerical Fluid Mecahnics and Multidisciplinary Design
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:123
DOI:10.1007/978-3-642-38877-4_4
Seitenbereich:Seiten 43-57
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Kroll, NorbertDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van der Burg, Jan WillemAirbus Operations GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sørensen, KaareAerodynamics & Methods, CassidianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer-Verlag, Berlin Heidelberg
Name der Reihe:Computational Flight Testing
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-642-38876-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:full-aircraft configuration, hybrid RANS/LES simulations, resolution requirements, high-lift configuration
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:23 Aug 2013 16:03
Letzte Änderung:18 Mär 2024 12:29

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