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Buckling and postbuckling analysis of shells under quasi-static and dynamic loads

Degenhardt, Richard und Klein, Hermann und Kling, Alexander und Temmen, Hubert und Zimmermann, Rolf (2001) Buckling and postbuckling analysis of shells under quasi-static and dynamic loads. Workshop CFRP for Future Aircraft Structures, 20. Oct. 2001, Braunschweig, Germany.

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Kurzfassung

Thin-walled fuselage structures, partly subjected to compression and shear (torsion), are endangered by buckling. Present design procedures rest upon nonconservative conditions as to dynamic loading, e.g. landing impact, and on too conservative assumptions, if buckling due to quasi-static loading is considered. With dynamic loading like landing impact a distinction should be made between relatively short and long, quasistatic loading durations, and loadings the durations of which are in the order of the longest lateral period (lowest eigenfrequency) of the structure. A particular problem is to be expected under the later loadings where the interaction of loading dynamics with the dynamics of the buckling process may lead to substantially reduced dynamic buckling loads, as compared with the buckling loads predicted by quasi-static loading. This load reduction actually is not considered in the design process. In order to overcome that problem, a fast and reliable simulation procedure has to be developed. With buckling due to quasi-static loading, experiments have shown that the potential exists for further weight savings with stiffened composite structures by allowing postbuckling of the skin to occur during operation. Proper design enables the structures to act far within the postbuckling regime without any damage. This demand requires the development of an appropriate fast and reliable simulation procedure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/83814/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Buckling and postbuckling analysis of shells under quasi-static and dynamic loads
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Degenhardt, RichardNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Klein, HermannNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kling, AlexanderNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Temmen, HubertNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zimmermann, RolfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Buckling, composite structures
Veranstaltungstitel:Workshop CFRP for Future Aircraft Structures
Veranstaltungsort:Braunschweig, Germany
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:20. Oct. 2001
Veranstalter :DLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt), L - Strukturen & Werkstoffe (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Strukturmechanik
Hinterlegt von: Degenhardt, Prof. Dr. Richard
Hinterlegt am:10 Dez 2013 19:23
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:41

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