Krauß, S. (1998) Microscopic Modeling of Traffic Flow: Investigation of Collision Free Vehicle Dynamics. DLR-Forschungsbericht. 98-08. Dissertation. 115 S.
Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.
Kurzfassung
The continuous growth of road traffic volumes leads to significant environmental and economical problems. For more than four decades efforts have been done to understand the dynamics of traffic flow in order to find out how to optimize traffic with respect to a reduction of environmental impacts and economical loss due to congestion. A microsopic model of traffic flow is proposed, adding to the understanding of the different types of congestion found in traffic flow.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/8380/ | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Forschungsbericht, Dissertation) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1999, | ||||||||
Titel: | Microscopic Modeling of Traffic Flow: Investigation of Collision Free Vehicle Dynamics | ||||||||
Autoren: |
| ||||||||
Datum: | 1998 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 115 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Traffic Simulation, Car-Following Model, Jamming Transition, Phase Transitions | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L VU - Luftverkehr und Umwelt | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
Standort: | Köln-Porz | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Verkehrsforschung > Hauptabteilung Mobilität und Systemtechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 16 Sep 2005 | ||||||||
Letzte Änderung: | 06 Jan 2010 22:42 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags