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Comparison of DLR and ISVR wave number decomposition technique

Bauers, Roland (2013) Comparison of DLR and ISVR wave number decomposition technique. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 92517-13/B13. 9 S. (nicht veröffentlicht)

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Kurzfassung

DLR and ISVR independently developed techniques for the purpose of separating hydrodynamic and acoustic signal constituents in measurements with an axial microphone array. The DLR technique implements a spatial Fourier transform and bases on the work of Arguillat and Ehrenfried [1, 2]. The work was motivated by the objective to separate the hydrodynamic perturbations from measurements of of the mean power spectral density (PSD). At the ISVR a beamformer algorithm was developed [3, 4] and utilized for the mapping of the induct-sound eld into the far eld. A brief comparison of the di erent techniques is given. The nomenclature follows the paper abstract of Brian Tester [5]. In order to retain comparability to the DLR approach, the coordinate system and the formulation for axial wave numbers was used instead of propagation angles.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/82850/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Comparison of DLR and ISVR wave number decomposition technique
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bauers, Rolandroland.bauers (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2013
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:9
Status:nicht veröffentlicht
Stichwörter:Kreuzspektren Wellenzahlspektrum räumliche DFT Mikrofonmessungen Strömungskanal
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Turbinentechnologien (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Bauers, Roland
Hinterlegt am:20 Jun 2013 13:01
Letzte Änderung:20 Jun 2013 13:01

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