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Enhancement of Prescribed Wake Codes with a CFD-Based Model of the Fuselage-Induced Velocities

van der Wall, Berend G. und Bauknecht, Andre und Jung, Sung N. und You, Young H. (2013) Enhancement of Prescribed Wake Codes with a CFD-Based Model of the Fuselage-Induced Velocities. 39th European Rotorcraft Forum, 03.-06. Sept. 2013, Moscow, Russia.

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Kurzfassung

An analytical formulation of the induced velocities caused by the fuselage shell of the HART II wind tunnel model in the vicinity of the rotor is derived from computational fluid dynamics (CFD) velocity data. The analytical induced velocity model can directly be used to account for the inflow at the blade elements and also allows for analytical integration to compute the associated displacements of rotor blade tip vortices convecting downstream through this velocity field. The implementation is demonstrated at the example of the rotor simulation program S4 of the German Aerospace Center (DLR) in Braunschweig. The model’s influence on the major flow field variables around the rotor disk and the wake trajectory is demonstrated. Since the method is generic it is anticipated that the effect of any kind of fuselage can be accounted for this way and it may be used within any comprehensive code, prescribed wake code, and even free-wake codes.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/81309/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Enhancement of Prescribed Wake Codes with a CFD-Based Model of the Fuselage-Induced Velocities
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.Berend.vanderWall (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bauknecht, Andreandre.bauknecht (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jung, Sung N.Konkuk UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
You, Young H.Konkuk UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2013
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-14
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotor-fuselage interference, interactional aerodynamics, fuselage flow, rotor simulation
Veranstaltungstitel:39th European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Moscow, Russia
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:03.-06. Sept. 2013
Veranstalter :Russian Helicopters, Moscow
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:09 Sep 2013 15:14
Letzte Änderung:08 Mai 2014 23:23

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Enhancement of Prescribed Wake Codes with a CFD-Based Model of the Fuselage-Induced Velocities. (deposited 09 Sep 2013 15:14) [Gegenwärtig angezeigt]

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