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A Semi-empirical Approach to Simulate the Effects of Higher Harmonic Rotor Blade Control Using Prescribed Wake

van der Wall, Berend G. und Yin, Jianping (2013) A Semi-empirical Approach to Simulate the Effects of Higher Harmonic Rotor Blade Control Using Prescribed Wake. Advances in Applied Acoustics, 2 (2), Seiten 45-60. Science and Engineering Publishing Company, USA. ISSN 2325-7024.

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Offizielle URL: http://www.aiaa-journal.org

Kurzfassung

To account for the effect of higher harmonic rotor blade control (HHC) on the wake geometry and hence on blade-vortex interaction (BVI) locations free-wake methods are regularly used within comprehensive rotor simulation environments. Prescribed wake formulations are much faster than free-wake codes, but require á priori information of the induced velocity field within the rotor disk to account for wake perturbations. In this paper a semi-empirical approach to account for the effects of HHC on the prescribed wake geometry is described and validated against data from the 2nd HHC Aeroacoustic Rotor Test (HART II). This covers the computation of the global induced velocity perturbations due to HHC from the blade loading time histories, the computation of the wake geometry perturbations due to these (both is performed within DLR’s high resolution comprehensive rotor code S4), and finally the noise radiation using DLR’s acoustic code APSIM. The results have first been presented at the American Helicopter Society 65th Annual Forum, Grapevine, Texas, May 27-29, 2009.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/81256/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:A Semi-empirical Approach to Simulate the Effects of Higher Harmonic Rotor Blade Control Using Prescribed Wake
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.FT-HUBNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Yin, JianpingASNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2013
Erschienen in:Advances in Applied Acoustics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:2
Seitenbereich:Seiten 45-60
Verlag:Science and Engineering Publishing Company, USA
ISSN:2325-7024
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter Rotor Acoustics; HART II; HHC; Prescribed Wake
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:14 Mai 2013 14:38
Letzte Änderung:15 Jun 2013 03:02

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