Keye, Stefan (2012) Simulation eines vollständig elastischen Transportflugzeugs mit Hilfe der Strömungs-Struktur-Kopplung. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart, D.
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Kurzfassung
Within the scope of the joint research project HINVA (High-Lift In-Flight Validation), funded by the German Federal Ministry of Economics and Technology within the fourth Aeronautical Research Program LuFo IV, a fluid-structure coupled simulation approach based on high-fidelity numerical fluid dynamics and structural analysis methods has been applied to DLR’s Airbus A320-200 Advanced Technology Research Aircraft (ATRA) in landing configuration. Coupled analyses were performed using an in-house simulation procedure built around DLR’s flow solver TAU and the commercial finite-element analysis code NASTRAN. In order to assess the influence of fuselage deformations in the context of high-lift aerodynamics, the existing coupling approach, which considers only the wing and high-lift system to be elastic, has been expanded to the full aircraft.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/80461/ | ||||||||
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| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) | ||||||||
| Titel: | Simulation eines vollständig elastischen Transportflugzeugs mit Hilfe der Strömungs-Struktur-Kopplung | ||||||||
| Autoren: |
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| Datum: | 7 November 2012 | ||||||||
| Referierte Publikation: | Nein | ||||||||
| Open Access: | Nein | ||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||
| In SCOPUS: | Nein | ||||||||
| In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
| Band: | Jahresbericht 2012 | ||||||||
| Seitenbereich: | Seiten 132-133 | ||||||||
| Name der Reihe: | STAB-Mitteilung | ||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||
| Stichwörter: | Fluid-Structure Coupling, Aeroelasticity, High-Lift Aerodynamics. | ||||||||
| Veranstaltungstitel: | 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB | ||||||||
| Veranstaltungsort: | Stuttgart, D | ||||||||
| Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||
| Veranstaltungsbeginn: | 6 November 2012 | ||||||||
| Veranstaltungsende: | 7 November 2012 | ||||||||
| Veranstalter : | Deutsche Strömungsmechanische Arbeitsgemeinschaft (STAB) | ||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
| HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
| HGF - Programmthema: | Starrflügler (alt) | ||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Starrflüglerforschung | ||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Simulation & Validierung (alt) | ||||||||
| Standort: | Braunschweig | ||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge | ||||||||
| Hinterlegt von: | Keye, Dr.(PH.D.) Stefan | ||||||||
| Hinterlegt am: | 10 Jan 2013 14:00 | ||||||||
| Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:47 |
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