elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Role of Human Error in Accidents on German Half-Barrier Level Crossings

Grippenkoven, Jan und Giesemann, Sonja und Dietsch, Sandra (2012) The Role of Human Error in Accidents on German Half-Barrier Level Crossings. GLXS 2012, 2012-10-08 - 2012-10-10, London, England.

[img]
Vorschau
PDF
875kB

Kurzfassung

The work at hand presents the results of an analysis of 51 accidents at German level crossings regarding human error contribution on the part of road traffic users. The results indicate that a half-barrier protection does not provide a strong enough barrier effect to prevent accidents. It is shown that overall 41% of all accidents in the sample happened at such half-barrier level crossings, thus making up for the second largest share following light signal system layouts. Accidents at full-barrier protected level crossings and level crossings without technical protection in the sample are negligible. The findings from the investigation of human error types leading to accidents at half-barrier level crossings are of particular interest. Using the GIDAS framework for human error categorisation in the automotive domain, they reveal that 73% of errors occur in the planning stage of human information processing. Violations of rules like deliberately bypassing closed barriers are most prevalent. Countermeasures to minimise the occurrence of such accidents at half-barrier level crossings are discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/79496/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:The Role of Human Error in Accidents on German Half-Barrier Level Crossings
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Grippenkoven, JanGerman Aerospace Center, Institute of Transportation SystemsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Giesemann, SonjaGerman Aerospace Center, Institute of Transportation SystemsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dietsch, SandraNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Oktober 2012
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Level Crossing, human error, accident analysis
Veranstaltungstitel:GLXS 2012
Veranstaltungsort:London, England
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 Oktober 2012
Veranstaltungsende:10 Oktober 2012
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Railway System (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Human Factors
Hinterlegt von: Grippenkoven, Jan Daniel
Hinterlegt am:16 Apr 2013 12:30
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:45

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.