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Turbulence Resolving Simulations of the Flow about a Tandem Cylinder and a Rudimentary Landing Gear

Schwamborn, Dieter und Probst, Axel und Kessler, Roland und Valentino, Mariafrancesca und Weinman, Keith (2014) Turbulence Resolving Simulations of the Flow about a Tandem Cylinder and a Rudimentary Landing Gear. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 124. Springer Verlag, Cham Heidelberg New York Dordrecht London. Seiten 133-141. doi: 10.1007/978-3-319-03158-3_14. ISBN 978-3-319-03157-6. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-03158-3_14

Kurzfassung

Scale-resolving simulations of two separated flows using the DLR codes TAU and THETA are presented and compared to reference data. For a tandem cylinder the compressible TAU code is shown to yield equally good results as other flow solvers, and the incompressible THETA code allows for efficient and accurate mean-flow predictions of a rudimentary landing gear. Thus, the maturity of the applied models and the numerical solvers for flows with massive separation is demonstrated.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/78644/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:ISSN 1860-0824 (electronic), ISBN 978-3-319-03158-3 (eBook), DOI 10.1007/978-3-319-03158-3, Library of Congress Control Number: 2013957123
Titel:Turbulence Resolving Simulations of the Flow about a Tandem Cylinder and a Rudimentary Landing Gear
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schwamborn, Dieterdieter.schwamborn (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Probst, Axelaxel.probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kessler, Rolandroland.kessler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Valentino, MariafrancescaICON Process ad Technology Consulting GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weinman, Keithkeith.weinman (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:124
DOI:10.1007/978-3-319-03158-3_14
Seitenbereich:Seiten 133-141
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus DeutschlandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUni StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kreplin, Hans-PeterDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nitsche, WolfgangTU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rist, UlrichUni StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag, Cham Heidelberg New York Dordrecht London
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-03157-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:numerical simulation, hybrid RANS/LES, SAS, tandem cylinder, landing gear
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Kessler, Martina
Hinterlegt am:19 Mär 2014 10:40
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:45

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