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Application of the Re-theta Transition Model in High Speed Flows

You, Yancheng und Lüdeke, Heinrich und Eggers, Thino und Hannemann, Klaus (2012) Application of the Re-theta Transition Model in High Speed Flows. 18th AIAA/3AF International Space Planes and Hypersonic Systems and Technologies Conference, 24. - 28. Sept. 2012, Tours, Frankreich. doi: 10.2514/6.2012-5972.

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Offizielle URL: http://www.aiaa.org

Kurzfassung

The prediction of boundary layer transition in high-speed flows plays a crucial role in the design of hypersonic vehicles. The paper contains a detailed description of a correlation-based transition model using local variables, namely the Langtry-Menter transition model. The model was implemented into DLR-TAU code and tested for hypersonic test cases obtained by other partners. Discussions of the physical background as well as the fundamental understanding of the main variables, correlations and functions inside the model are provided. Test results show that direct applications of the model for high-speed flows can capture hypersonic transition. For the blunted double ramp case, the present model can accurately predict the transition process. However, for the shock impingement cases with assigned sharp leading edges, the present model tends to over-estimate the heat flux by over 30% than the experimental data. This suggests a further detailed study of both numerical and experimental settings.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/78452/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Application of the Re-theta Transition Model in High Speed Flows
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
You, YanchengNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lüdeke, HeinrichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eggers, ThinoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hannemann, KlausNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2012
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2012-5972
Seitenbereich:Seiten 1-14
Name der Reihe:Conference Proceedings online
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hypersonics, Transition model, turbulence, Ramp-flow
Veranstaltungstitel:18th AIAA/3AF International Space Planes and Hypersonic Systems and Technologies Conference
Veranstaltungsort:Tours, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:24. - 28. Sept. 2012
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Raumfahrzeugsysteme - Numerische Verfahren und Simulation (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge
Hinterlegt von: Lüdeke, Dr.-Ing. Heinrich
Hinterlegt am:20 Nov 2012 15:25
Letzte Änderung:17 Dez 2012 12:07

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