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Experimental and numerical investigations of pitch-plunging wing aerodynamics at low Reynolds number

Wokoeck, Ralf und Radespiel, Rolf und Ehlers, Hauke und Konrath, Robert (2013) Experimental and numerical investigations of pitch-plunging wing aerodynamics at low Reynolds number. International Journal of Engineering Systems Modelling and Simulation, 5 (1-3), Seiten 19-32. Inderscience Publishers. doi: 10.1504/IJESMS.2013.052370. ISSN 1755-9758.

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Offizielle URL: http://www.inderscience.com/jhome.php?jcode=ijesms

Kurzfassung

In the present paper, the first results of a broad study of static and moving flat plate wings for Micro Air Vehicles, MAVs are presented. Wind tunnel experiments with force measurements and Particle Image Velocimetry, PIV were performed in a specially designed wind tunnel environment for low Reynolds number investigations. Corresponding numerical flow simulations were also carried out. Effects of the wing shape (elliptical and rectangular), the Reynolds number (18000, 36000 and 108000) and the kinematics using different motion forms of pure plunge and combined pitch/plunge with a reduced frequency of k=0.2 are discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/77807/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:ISSN online: 1755-9766
Titel:Experimental and numerical investigations of pitch-plunging wing aerodynamics at low Reynolds number
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wokoeck, RalfTechnische Universität Braunschweig, Institut für StrömungsmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTechnische Universität Braunschweig, Institut für StrömungsmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehlers, Haukehauke.ehlers (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Konrath, Robertrobert.konrath (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Erschienen in:International Journal of Engineering Systems Modelling and Simulation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:5
DOI:10.1504/IJESMS.2013.052370
Seitenbereich:Seiten 19-32
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Yang, Xiaogang NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zouaoui , ZoubirNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Inderscience Publishers
ISSN:1755-9758
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Micro Air Vehicle; MAV; Flapping Wing Kinematics; Low Reynolds Number; Reynolds Number Effect; Low Aspect Ratio; Aspect Ratio Effect; Wing Plan Shape; Vortical Flow Structures; Vortex Interaction; MAV Design; Dynamic Model Support
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:06 Sep 2013 09:47
Letzte Änderung:23 Jun 2023 11:24

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