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MAAXIMUS D3.5.3 – Task 3.5.3 Numerical Methodology to Model High Velocity Impact on Preloaded Composite Panels

Schueler, Dominik und Toso, Nathalie (2012) MAAXIMUS D3.5.3 – Task 3.5.3 Numerical Methodology to Model High Velocity Impact on Preloaded Composite Panels. Projektbericht. DLR-IB 435-2012/22. 46 S.

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Kurzfassung

This part of deliverable D3.5.3 presents a FE methodology to predict impact damage in composite panels using the detailed Ladevèze damage models implemented by DLR. Coupled implicit-explicit techniques are utilized to incorporate static preloads acting in panels subjected to HVI. A discretization method and a material model for ice projectiles are presented for further simulations involving hail impact in Abaqus/Explicit.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/76535/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Titel:MAAXIMUS D3.5.3 – Task 3.5.3 Numerical Methodology to Model High Velocity Impact on Preloaded Composite Panels
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schueler, Dominikdominik.schueler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Toso, Nathalienathalie.toso (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2012
Open Access:Nein
Seitenanzahl:46
Stichwörter:Composites, High Velocity Impact, Preload, Damage, Delamination, Ice Model
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen & Werkstoffe (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung > Strukturelle Integrität
Hinterlegt von: Schüler, Dominik
Hinterlegt am:23 Jul 2012 12:41
Letzte Änderung:23 Jul 2012 12:41

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