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Refining the modelling of vehicle–track interaction

Kaiser, Ingo (2012) Refining the modelling of vehicle–track interaction. Vehicle System Dynamics, Volume (Supple), Seiten 229-243. Taylor & Francis. doi: 10.1080/00423114.2012.671948.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.1080/00423114.2012.671948

Kurzfassung

An enhanced model of a passenger coach running on a straight track is developed. This model includes wheelsets modelled as rotating flexible bodies, a track consisting of flexible rails supported on discrete sleepers and wheel–rail contact modules, which can describe non-elliptic contact patches based on a boundary element method (BEM). For the scenarios of undisturbed centred running and permanent hunting, the impact of the structural deformations of the wheelsets and the rails on the stress distribution in the wheel–rail contact is investigated.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/76499/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Refining the modelling of vehicle–track interaction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kaiser, IngoIngo.Kaiser (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2012
Erschienen in:Vehicle System Dynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:Volume
DOI:10.1080/00423114.2012.671948
Seitenbereich:Seiten 229-243
Verlag:Taylor & Francis
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fahrzeug-Fahrweg-Wechselwirkung, Schienenfahrzeug, Mehrkörpersystem, Flexibler Körper, Radsatz, Schiene, Gleis, Rad-Schiene-Kontakt, Rollkontakt
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Kaiser, Ingo
Hinterlegt am:03 Aug 2012 10:18
Letzte Änderung:07 Nov 2023 13:04

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