Kaiser, Ingo (2012) Refining the modelling of vehicle–track interaction. Vehicle System Dynamics, Volume (Supple), Seiten 229-243. Taylor & Francis. doi: 10.1080/00423114.2012.671948.
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Offizielle URL: https://doi.org/10.1080/00423114.2012.671948
Kurzfassung
An enhanced model of a passenger coach running on a straight track is developed. This model includes wheelsets modelled as rotating flexible bodies, a track consisting of flexible rails supported on discrete sleepers and wheel–rail contact modules, which can describe non-elliptic contact patches based on a boundary element method (BEM). For the scenarios of undisturbed centred running and permanent hunting, the impact of the structural deformations of the wheelsets and the rails on the stress distribution in the wheel–rail contact is investigated.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/76499/ | ||||||||
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Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag | ||||||||
Titel: | Refining the modelling of vehicle–track interaction | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | Juli 2012 | ||||||||
Erschienen in: | Vehicle System Dynamics | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Ja | ||||||||
In ISI Web of Science: | Ja | ||||||||
Band: | Volume | ||||||||
DOI: | 10.1080/00423114.2012.671948 | ||||||||
Seitenbereich: | Seiten 229-243 | ||||||||
Verlag: | Taylor & Francis | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Fahrzeug-Fahrweg-Wechselwirkung, Schienenfahrzeug, Mehrkörpersystem, Flexibler Körper, Radsatz, Schiene, Gleis, Rad-Schiene-Kontakt, Rollkontakt | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Verkehr | ||||||||
HGF - Programmthema: | Bodengebundener Verkehr (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Verkehr | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | V BF - Bodengebundene Fahrzeuge | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - Next Generation Train (alt) | ||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik) | ||||||||
Hinterlegt von: | Kaiser, Ingo | ||||||||
Hinterlegt am: | 03 Aug 2012 10:18 | ||||||||
Letzte Änderung: | 07 Nov 2023 13:04 |
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