elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Permanent Magnet-Electrically Excited Motor for High-Speed Train Applications

Schier, Michael und Rinderknecht, Frank und Dittus, Holger (2012) A Permanent Magnet-Electrically Excited Motor for High-Speed Train Applications. In: Proceedings of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development, Maintenance. Civil-Comp Press. THE FIRST INTERNATIONAL CONFERENCE ON RAILWAY TECHNOLOGY: RESEARCH, DEVELOPMENT AND MAINTENANCE, 18. - 20.04. 2012, Las Palmas de Gran Canaria, Spain. ISBN 978-1-905088-51-5. ISSN 1759-3433.

[img]
Vorschau
PDF
1MB

Offizielle URL: http://ctresources.info/ccp/pub.html?f=rw12

Kurzfassung

he benefits of hub motors are always central to the discussion concerning the choice of the most appropriate drive concept for new high speed trains. This is especially true for low-floor vehicles or double deck vehicles where it is likely that the space, which is now taken by the chassis, will be used as a walkthrough area. The distribution of the drive power between several axles represents another advantage. Finally, the electric high-speed railway traffic is an environmentally friendly alternative to the national air traffic. The German Aerospace Center, especially with its Institute of Vehicle Concepts, is working on coordinating the special research disciplines which are involved in the development of a high-speed double-floor train concept.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/75562/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:A Permanent Magnet-Electrically Excited Motor for High-Speed Train Applications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schier, Michaelmichael.schier (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rinderknecht, Frankfrank.rinderknecht (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dittus, Holgerholger.dittus (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2012
Erschienen in:Proceedings of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development, Maintenance
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, J.Civil-Comp PressNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Civil-Comp Press
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-51-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:train application, high speed trains, electrical drive, permanent magnet machines, synchronous machines, permanent magnet-electrical excitation.
Veranstaltungstitel:THE FIRST INTERNATIONAL CONFERENCE ON RAILWAY TECHNOLOGY: RESEARCH, DEVELOPMENT AND MAINTENANCE
Veranstaltungsort:Las Palmas de Gran Canaria, Spain
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:18. - 20.04. 2012
Veranstalter :Civil-Comp Press
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Schuster, Kristiane Maria
Hinterlegt am:23 Apr 2012 13:20
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:36

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.