elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The influence of Varying Vehicle Mass and Aerodynamic Drag on Monetary Energy Savings over the Life Cycle of a High-Speed Train

Pagenkopf, Johannes und Fischer, Moritz und Ehrenberger, Simone und Dittus, Holger (2012) The influence of Varying Vehicle Mass and Aerodynamic Drag on Monetary Energy Savings over the Life Cycle of a High-Speed Train. In: Proceedings of the First International Conference on Railway technology: Research, Development ans Maintenance. civil-comp Press. First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 2012-04-18 - 2012-04-20, Las palmas de Gran Canaria, Spain. ISBN 978-1-905088-51-5. ISSN 1759-3433.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
530kB

Offizielle URL: http://ctresources.info/ccp/pub.html?f=rw12

Kurzfassung

During recent years, railway operators have seen an increasing need to reduce their costs as they face increasing intramodal and intermodal competition. Additionally, railway operators are confronted with rising costs, particularly regarding energy supply. High-speed trains are in service for many years reaching a high mileage. In combination with energy-intensive, very high operational speeds, measures to reduce traction energy demand become crucial.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/75561/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:The influence of Varying Vehicle Mass and Aerodynamic Drag on Monetary Energy Savings over the Life Cycle of a High-Speed Train
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Pagenkopf, Johannesjohannes.pagenkopf (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6265-7348NICHT SPEZIFIZIERT
Fischer, Moritzmoritz.fischer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenberger, Simonesimone.ehrenberger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2148-5129NICHT SPEZIFIZIERT
Dittus, Holgerholger.dittus (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3981-5560NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2012
Erschienen in:Proceedings of the First International Conference on Railway technology: Research, Development ans Maintenance
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, J.civil-comp PressNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:civil-comp Press
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-51-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:energy, high-speed train, life cycle costs, simulation
Veranstaltungstitel:First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Veranstaltungsort:Las palmas de Gran Canaria, Spain
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 April 2012
Veranstaltungsende:20 April 2012
Veranstalter :civil-comp Press
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Schuster, Kristiane Maria
Hinterlegt am:23 Apr 2012 13:13
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:41

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.