di Mare, Francesca und Goryntsev, Dmitry und Janicka, Johannes (2010) LES of the flow in a DISI engine: analysis of turbulent scalar-velocity correlations. In: Proceedings of the LES4ICE International Conference. IFP. LES for Internal Combustion Engine Flows, 2010-11-18 - 2010-11-19, Paris, Frankreich.
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Kurzfassung
The underlying correlations between cyclic variability in the velocity field, spray boundary conditions and the spatial distribution of equivalence ratio in a realistic direct injection spark ignition engine have been investigated by means of Proper Orthogonal Decomposition (POD). The method of snapshots has been employed to perform both phase-dependent and phase-independent decomposition of the scalar-velocity correlations. LES based simulation of 30 engine cycles has been used for POD analysis.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/74165/ | ||||||||||||||||
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| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) | ||||||||||||||||
| Titel: | LES of the flow in a DISI engine: analysis of turbulent scalar-velocity correlations | ||||||||||||||||
| Autoren: |
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| Datum: | 19 November 2010 | ||||||||||||||||
| Erschienen in: | Proceedings of the LES4ICE International Conference | ||||||||||||||||
| Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||
| Open Access: | Ja | ||||||||||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
| In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
| In ISI Web of Science: | Ja | ||||||||||||||||
| Herausgeber: |
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| Verlag: | IFP | ||||||||||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
| Stichwörter: | LES, IC, POD | ||||||||||||||||
| Veranstaltungstitel: | LES for Internal Combustion Engine Flows | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsort: | Paris, Frankreich | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsbeginn: | 18 November 2010 | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsende: | 19 November 2010 | ||||||||||||||||
| Veranstalter : | IFP | ||||||||||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
| HGF - Programm: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
| HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
| Standort: | Köln-Porz | ||||||||||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Antriebstechnik > Numerische Methoden | ||||||||||||||||
| Hinterlegt von: | Mare, Francesca | ||||||||||||||||
| Hinterlegt am: | 19 Jan 2012 09:35 | ||||||||||||||||
| Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:40 |
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