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Measurement of Initial Conditions of a Kerosene Spray from a Generic Aeroengine Injector at Elevated Pressure

Freitag, Stefan und Ulrich, Meier und Johannes, Heinze und Thomas, Behrendt und Christoph, Hassa (2011) Measurement of Initial Conditions of a Kerosene Spray from a Generic Aeroengine Injector at Elevated Pressure. Atomization and Sprays, Volume 21 (Issue 6), Seiten 521-535. Begell House. doi: 10.1615/AtomizSpr.2011003457.

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Offizielle URL: http://www.begellhouse.com/journals/6a7c7e10642258cc,5ace4bb406841239,0dfe604971a7808f.html

Kurzfassung

Ab initio prediction of aeroengine sprays at realistic conditions is currently not feasible and will remain so for a significant time to come. As a partial solution to the problem, experimental data are generated to validate advanced combustion codes. For that purpose a generic injector was built and operated in an optical single sector combustor. Phase Doppler anemometry and Mie scattering were used. The in-house algorithm for the calculation of volume flux was modified to suit the experimental setup. Measurements were performed at 4 and 10 bars. Good volume flux density results can be obtained within the lift-off distance of the flame.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/74053/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Measurement of Initial Conditions of a Kerosene Spray from a Generic Aeroengine Injector at Elevated Pressure
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Freitag, StefanATNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ulrich, MeierATNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Johannes, HeinzeATNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thomas, BehrendtATNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Christoph, HassaATNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2011
Erschienen in:Atomization and Sprays
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Volume 21
DOI:10.1615/AtomizSpr.2011003457
Seitenbereich:Seiten 521-535
Verlag:Begell House
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aeroengine, airblast injector, elevated air pressure, phase Doppler anemometry, fuel flux measurements
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Brennkammertechnologien (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Brennkammer
Hinterlegt von: Freitag, Stefan
Hinterlegt am:19 Jan 2012 10:54
Letzte Änderung:18 Mär 2024 13:41

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