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Numerical Investigation of Time-Dependent Cross-Wind Effects on an Idealised Leading Rail Car

Schiffer, Stefanie und Wagner, Claus (2012) Numerical Investigation of Time-Dependent Cross-Wind Effects on an Idealised Leading Rail Car. Civil-Comp Press and Saxe-Coburg Publications. Railways 2012: The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 18.-20. Apr. 2012, Las Palmas de Gran Canaria, Spanien. doi: 10.4203/ccp.98.164. ISBN 978-1-905088-52-2 CD-ROM. ISSN 1759-3433.

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Offizielle URL: http://www.civil-comp.com/

Kurzfassung

For the optimization of modern high-speed trains it is essential to fully understand the physics of the instantaneous and time-averaged flow around the train body. Hence for the study presented here large eddy simulations (LES) have been performed to investigate the flow around a simplified train model. For subgrid-scale modelling the Smagorinsky model in combination with van Driest damping were used. Simulations were conducted for a Reynolds number of 2 x 10^5, based on the free stream velocity and the train width. It is shown that the LES technique is capable of providing details of the instantaneous flow field which can not be predicted in Reynolds-averaged Navier-Stokes (RANS) simulations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/74042/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Zusätzliche Informationen:ISBN: 978-1-901088-51-5 Book, ISBN: 978-1-905088-53-9 Set, CCP: 98 Abstracts
Titel:Numerical Investigation of Time-Dependent Cross-Wind Effects on an Idealised Leading Rail Car
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schiffer, StefanieNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2012
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Procee
DOI:10.4203/ccp.98.164
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, Joãojpombo (at) dem.ist.utl.ptNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Civil-Comp Press and Saxe-Coburg Publications
Name der Reihe:Civil-Comp Proceedings: 98
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-52-2 CD-ROM
Status:veröffentlicht
Stichwörter:large eddy simulation, train aerodynamics, wake structures, cross-wind, subgrid-scale model, bluff body
Veranstaltungstitel:Railways 2012: The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Veranstaltungsort:Las Palmas de Gran Canaria, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:18.-20. Apr. 2012
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Schiffer, Stefanie
Hinterlegt am:02 Mai 2012 14:49
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:34

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