elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Experimental study of the compression-wave generation due to train-tunnel entry

Heine, Daniela und Ehrenfried, Klaus (2012) Experimental study of the compression-wave generation due to train-tunnel entry. Civil-Comp Press and Saxe-Coburg Publications. Railways 2012: The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 18.-20. Apr. 2012, Las Palmas de Gran Canaria, Spanien. doi: 10.4203/ccp.98.163. ISBN 978-1-905088-52-2 CD-ROM. ISSN 1759-3433.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.civil-comp.com/

Kurzfassung

In this paper the pressure-wave generation and propagation in a rail tunnel and the influence of an extended tunnel portal on this phenomenon are discussed. A new test facility is introduced, which was built in 2010 and allows the investigation of the pressure waves due to train-tunnel entry. It is a moving-model rig, which enables to investigate a realistic tunnel passage of the train. The first measurements of the pressure waves generated by a high-speed train entering a tunnel, which were done with the new facility, and their results are presented here. Furthermore a hood acting as extension of the tunnel portal is studied.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/73988/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Zusätzliche Informationen:ISBN: 978-1-901088-51-5 Book, ISBN: 978-1-905088-53-9 Set, CCP: 98 Abstracts
Titel:Experimental study of the compression-wave generation due to train-tunnel entry
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heine, DanielaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenfried, KlausNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2012
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Proceedings of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
DOI:10.4203/ccp.98.163
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Civil-Comp Press and Saxe-Coburg Publications
Name der Reihe:Civil-Comp Proceedings: 98
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-52-2 CD-ROM
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high-speed train, tunnel, micro-pressure wave, train aerodynamics, tunnel portal, pressure-wave propagation
Veranstaltungstitel:Railways 2012: The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Veranstaltungsort:Las Palmas de Gran Canaria, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:18.-20. Apr. 2012
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Heine, Daniela
Hinterlegt am:02 Mai 2012 14:16
Letzte Änderung:21 Mai 2012 13:32

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.