elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Parametric Study of Injection Conditions with Co-axial Injection of Gaseous Hydrogen and Liquid Oxygen

Webster, S. und Hardi, Justin und Oschwald, Michael (2011) Parametric Study of Injection Conditions with Co-axial Injection of Gaseous Hydrogen and Liquid Oxygen. In: Proceedings. 60. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 2011-09-27 - 2011-09-29, Bremen, Deutschland.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

High frequency instability is an on going danger to the successful operation and development of new liquid propellant rocket engines. The highly destructive nature of high frequency instability can result in safety risks and costly delays in engine development programs. Further understanding of the mechanisms and parameters that affect combustion stability can be used to further limit these dangers. The rectangular combustor designated ‘BkH’ was developed to study flame-acoustic interaction under forced excitation for both sub and super critical conditions. This paper presents a preliminary parametric study undertaken during run in testing of the new ‘BkH’ hardware. The focus is on the affects of oxidizer to fuel ratio and velocity ratio on the roughness of combustion for warm GH2 at sub and super critical pressures. It was found that higher injection velocity ratio increased the energy content of high frequency acoustic energy for warm GH2 and that higher oxidizer to fuel ratio produced less combustion roughness. This trend is inconsistent with observations presented by Wanhainen et al (1966).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/72132/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Parametric Study of Injection Conditions with Co-axial Injection of Gaseous Hydrogen and Liquid Oxygen
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Webster, S.Samuel.Webster (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hardi, JustinJustin.Hardi (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3258-5261NICHT SPEZIFIZIERT
Oschwald, MichaelMichael.Oschwald (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9579-9825NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2011
Erschienen in:Proceedings
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:injection, hydrogen
Veranstaltungstitel:60. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Veranstaltungsort:Bremen, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:27 September 2011
Veranstaltungsende:29 September 2011
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Antriebsystemtechnik - Schubkammertechnologie und Hochdruckverbrennung (alt)
Standort: Lampoldshausen
Institute & Einrichtungen:Institut für Raumfahrtantriebe > Raketenantriebe
Hinterlegt von: Hanke, Michaela
Hinterlegt am:30 Nov 2011 11:42
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:37

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.