elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Ecological User Equilibrium?

Behrisch, Michael und Flötteröd, Yun-Pang und Krajzewicz, Daniel und Wagner, Peter (2011) Ecological User Equilibrium? DTA 2012, 2012-06-04 - 2012-06-06, Martha’s Vineyard, Massachusetts, USA.

[img] PDF
223kB

Kurzfassung

With increasing environmental sustainability awareness significant attention on ecological traffic management (eco-TM) has come into the focus of researchers and practitioners. While different approaches have been applied to reach minimal pollutant production, the classic user equilibrium calculation with the pollutant production as travel costs instead of using travel times remains in the center of attention. However, the validity of such a direct transformation to find a user equilibrium is questionable. In this paper, a simplified analytical approach to examine the above aforementioned validity has been carried out, followed by a simulation approach to verify the results of the analytical approach. The initial result shows that the pollutant production function violates the usual assumption of a monotonous function (typically, emission has a minimum at travel speeds around \unit[60]{km/h} ). This means that substantial modifications to the algorithms that compute the user equilibrium have to be discussed since they do not work as intended when pollutant production is used as travel costs, especially in a transportation system with mixed speeds that cover a range around the minimum emission speed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/71870/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Ecological User Equilibrium?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Behrisch, Michaelmichael.behrisch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0032-7930166881385
Flötteröd, Yun-Pangyun-pang.floetteroed (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3620-2715NICHT SPEZIFIZIERT
Krajzewicz, Danieldaniel.krajzewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1045-8800NICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, Peterpeter.wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 November 2011
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:eco traffic management, dynamic traffic assignment, user equilibrium
Veranstaltungstitel:DTA 2012
Veranstaltungsort:Martha’s Vineyard, Massachusetts, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Juni 2012
Veranstaltungsende:6 Juni 2012
Veranstalter :Pennsylvania State University, USA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrs- und Mobilitätsmanagement (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrsmanagement
Institut für Verkehrssystemtechnik
Hinterlegt von: Flötteröd, Dr.-Ing. Yun-Pang
Hinterlegt am:06 Dez 2011 11:51
Letzte Änderung:05 Sep 2024 15:57

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.